سیستم خنک‌کننده

سامسونگ از هنرنمایی خود در سیستم خنک‌کننده پرچمداران جدیدش می‌گوید

چند ماه قبل و در زمان رونمایی از گلکسی S7 و S7 edge – پرچم‌داران فعلی کمپانی کره‌ای – در اولین کالبدشکافی‌های صورت گرفته توسط سرویس‌های مختلف، متوجه لوله صافی در اطراف پردازنده تلفن‌ها شدیم، احتمالاً یک سیستم خنک‌کننده جدید و خاص هستند. چندی بعد کمپانی سامسونگ رسماً فناوری جدید خنک‌کننده در پرچم‌داران خود را حین معرفی لانچر بازی خود تائید کرد.

سیستم خنک‌کننده در این تلفن‌ها، با یک پخش‌کننده حرارتی نازک، سعی می‌کند پردازنده و قطعات داخلی را خنک نگه دارد تا گیمر ها تنها بر برد و موفقیت تمرکز کنند و دغدغه‌ای در داغ شدن آن نداشته باشند

در طی مصاحبه یاد شده مشخص شد مهندسان سامسونگ نتوانستند جهت رفع مشکل داغ شدن حین اجرای برنامه و بازی‌های سنگین از فناوری آماده و در دسترسی بهره گیرند و مجبور به طراحی یک سیستم خنک‌کننده جدید شدند. درون لوله جدید از آلیاژهای مختلف و همچنین شبکه فلزی خاصی بهره گرفته‌شده است. همچنین لوله یادشده در مکانی تعبیه‌شده است تا به استحکام و طراحی خاص تلفن آسیبی نرساند. درنتیجه رسانایی پخش‌کننده حرارتی در نسل هفتم پرچم‌داران سامسونگ به نسبت سیستم قدیمی، 50 برابر بیشتر شده است.

این لوله فلت و حرارتی از مقدار بسیار کمی آب بهره می‌گیرد که مدام به‌صورت بخار از پردازنده دور شده و دوباره به حالت معمول به‌جای خود برمی‌گردد. بدین ترتیب از حرارت بالا در پردازنده (CPU/GPU) جلوگیری می‌شود و گیمر ها همیشه بیشترین بهره را از تلفن هوشمند خود می‌برند. اما چرا سامسونگ این‌همه راه و موانع را جهت ایجاد سیستم خنک‌کننده جدید طی کرده است؟

جیونگ یو جو: پرچم‌داران جدید سامسونگ عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف دارند و همین گستردگی و بهره هم‌زمان از تمامی قابلیت‌ها ما را نگران کرده است. به جهت رفع مشکل داغ شدن تلفن و پردازنده، از پخش‌کننده حرارتی بهره گرفتیم. این فناوری بالاترین قدرت عملکرد را در تلفن هوشمند با کمترین میزان داغی تضمین خواهد کرد…

هیجین لی: این سیستم خنک‌کننده حین استفاده از تلفن مدام فعالیت می‌کند. به زبان ساده باید این‌طور بگوییم که سیستم خنک‌کننده جدید را باید همچون شبکه‌ای از جاده‌های مختلف در نظر گرفت. در زمان‌هایی که خبری از ترافیک نیست، می‌توانید هر جاده‌ای را که دوست دارید بپیمایید، اما حین ترافیک‌های سنگین، بهترین راهکار استفاده از آزادراه‌ها جهت پایین آمدن میزان شلوغی خیابان‌هاست. پخش‌کننده حرارتی سعی می‌کند با دور کردن گرما از بخش‌های حساس، از داغ کردن بیش‌ازحد تلفن جلوگیری کند.

 

2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من s7edgeداشتم گوشی خوبی بود اما برا اجرا بازی هایی مثل پابجی یکم داغ میکرد و باتریشم متوسط بود بقیه کاراییش عالی