لذت عکاسی سیاه سفید با دوربین دیجیتال Leica M Monochrom

 

 

لایکا یکی از برندهای بسیار قدیمی دوربین است که بسیار زود وارد دنیای دوربین های دیجیتال شد. اما کم کم تبدیل به نامی شد که در کنار کیفیت مناسب، از گرانقیمت ترین دوربین های بازار بود. اما محصول جدید لایکا یک شگفتی تمام عیار است: آخرین مدل دوربین های کلاس M تنها به صورت تک رنگ عکسبرداری می کند. دوربین Leica M Monochrom که به تازگی معرفی شده، فروشش را از ماه ژولای با قیمت ۷۹۵۰ دلار آغاز خواهد کرد.

نگرش اصلی سازندگان لایکا ام مونوکروم این است: لایکا با تولید دوربینی که هیچ گونه فیلتر رنگی در خود نداشته باشد، به شما امکان می دهد که عکس های سیاه و سفید بسیار عالی بگیرید و این کار نتیجه خیلی بهتری نسبت به تبدیل عکس های رنگی دارد. قابلیت مهم دیگر این دوربین، سنسور ۱۸ مگاپیکسلی full‪-‬frame و دامنه ISO تا ۱۰۰۰۰ آن است.
این دوربین دارای لنز نیست و تنها بدنه آن را با این قیمت خریداری می کنید. البته می توانید همراه با دوربین درخواست یک لنز ۵۰ میلیمتری Summicron با دهانه روزنه f2‪.‬0 را هم بدهید که ۷۱۹۵ دلار برای تان هزینه در بر خواهد داشت.
خب، اگر بخواهیم این ایده را گسترش دهیم، باید منتظر تلویزیون های ۵۰ یا ۶۰ اینچی سیاه و سفید توسط سونی یا سامسونگ باشیم. به گمانم دیدن فیلم های کلاسیک تاریخ سینما در چنین تلویزیونی لذت بیشتری خواهد داشت!
البته خریداران لایکا در دنیای عکاسی را باید همانند مجموعه داران رولکس یا فراری بدانیم و بدون شک آنها اشتیاق بسیار فراوانی برای دیدن M Monochrom جمع و جور دارند. اگر هم فکر می کنید که این قیمت برای یک دوربین نجومی است، بهتر است بدانید که برای مثال دوربین ۵۰ هزار دلاری M9‪-‬P نسخه Hermès Série Limiteé Jean-Louis Dumas ، توانست ۳۰۰ خریدار داشته باشد. البته نسخه اصلی M9‪-‬P هم بیش از ۸۰۰۰ دلار قیمت دارد و Edition Hermès آن که از ژوئن عرضه می شود ۲۵هزار دلار قیمت گذاری شده است.

{photo}91/02/23/Leica-M-Monochrom{/photo}


منبع : Slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*