نگاه نزدیک به باتری اچ‌تی‌سی 10

نگاهی به عملکرد باتری اچ‌تی‌سی 10

چند ساعت پیش پرچم‌دار جدید HTC به نام اچ‌تی‌سی 10 به‌طور رسمی معرفی شد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به باتری این گوشی بیندازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

HTC تصمیم گرفته است که از یک باتری 3000 میلی‌آمپری در پرچم‌دار جدید خود استفاده کند. درست مثل سامسونگ گلکسی اس7، با این تفاوت که صفحه‌نمایش گلکسی اس7 کوچک‌تر و به‌اندازه‌ی 5.1 اینچ می‌باشد. صفحه‌نمایش اچ‌تی‌سی 10 به‌اندازه‌ی 5.2 اینچی (1440×2560) می‌باشد و از پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند که مصرف باتری کمتری نسبت به اسنپدراگون 810 دارد که در پرچم‌دار سال گذشته‌ی این کمپانی یعنی HTC M9 مورداستفاده قرار گرفت. سال گذشته HTC باتری 2840 میلی‌آمپری را برای HTC M9 انتخاب کرد که با توجه به ظرفیت باتری جدید و پردازنده‌ی کم‌مصرف‌تر باید انتظار باتری بهتری از اچ‌تی‌سی 10 داشته باشیم.

به نظر می‌رسد که باتری 3000 میلی‌آمپری HTC 10 برای یک روز کافی باشد. البته این را مدنظر داشته باشید که صفحه‌نمایش QHD به‌کاررفته در اچ‌تی‌سی 10 کمی مصرف باتری را افزایش می‌دهد. ازآنجایی‌که HTC تصمیم گرفته از پردازنده‌ی HTC 10 استفاده کند، پس بی‌شک این گوشی دارای فناوری Quick Charge v3 می‌باشد. گوشی HTC 10 پس از HTC One A9 دومین گوشی این کمپانی است که از فناوری Quick  Charge v3 استفاده می‌کند. این بدان معنی است که این گوشی با سرعت بسیار بالاتری نسبت به گذشته شارژ می‌شود. بر اساس گفته‌های کوالکام گوشی‌های مجهز به فناوری Quick Charge v3 می‌توانند در مدت‌زمان 35 دقیقه شارژ خود را از صفر به 80 درصد برسانند.  اگر حجم باتری HTC 10 را در نظر بگیریم، باید انتظار داشت که شارژ صفر تا 100 درصد این گوشی در مدت‌زمان 1 ساعت و نیم به طول بینجامد. این مدت‌زمان بسیار به گوشی ال‌جی G5 نزدیک است که به دلیل داشتن باتری کم‌حجم‌تر با اختلاف اندکی زودتر شارژ می‌شود.

با در نظر گرفتن بدنه‌ی آلومینیومی گوشی اچ‌تی‌سی 10 به‌احتمال فراوان باتری این گوشی جدانشدنی است

با در نظر گرفتن بدنه‌ی آلومینیومی گوشی HTC 10 به‌احتمال فراوان باتری این گوشی جدانشدنی است. اما این موضوع نباید برای هیچ‌یک از طرفداران HTC نگران‌کننده باشد. مدت‌زمان زیادی از آخرین گوشی با باتری جدانشدنی HTC می‌گذرد. درواقع آخرین گوشی با این ویژگی HTC Sensation بود که در سال 2011 معرفی و عرضه شد (باتری HTC Sensation دارای ظرفیت 1520 میلی‌آمپر بود). البته همان‌طور که گفتیم باتری جدانشدنی مشکلی برای کاربران به وجود نمی‌آورد و باوجود فناوری Quick Charge v3 این موضوع کمرنگ‌تر نیز می‌شود.

البته بنا بر گفته‌های HTC فناوری Quick Charge v3 تنها برای برخی از مناطق در دسترس می‌باشد و برخی از گوشی‌های HTC 10 از داشتن این فناوری بی‌بهره خواهند ماند. به‌احتمال‌زیاد این تصمیم به آن خاطر گرفته شده است که قیمت تمام‌شده‌ی HTC 10 در آن مناطق کاهش یابد و با قیمت مقرون‌به‌صرفه تری به دست مشتریان برسد. این سیاست HTC موضوع جدیدی نیست و سایر تولیدکنندگان پیش‌تر از همین سیاست استفاده کرده بودند.

در ادامه عکس‌های مربوط به این گوشی را تماشا کنید:

نظر شما در خصوص باتری این گوشی چیست؟ آیا نیازهای یک کاربر عادی را به شکل قابل‌قبولی مرتفع می‌کند؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دوست عزیز باطریش بهترین هست میان پرچمداران امسال..

  2. سلام چرا باطریش انقدضعیفه من قبلا جی٧سامسونگ داشتم بیشترشارج نگه میداشت