گوشی هوشمند برتر سال 2011

نوستالژی: نگاهی به 5 گوشی هوشمند برتر سال 2011

زمانی که گوشی‌های هوشمند پا به زندگی انسان‌ها گذاشتند، همه‌چیز به‌صورت چشمگیری در طول چند سال اخیر تغییر کرد. گوشی‌های هوشمند امروزه به یک وسیله ضروری برای هر فرد تبدیل شده‌اند و شرکت‌های مختلف سازنده موبایل هم هر از چند گاهی محصولات جدید خود را روانه بازار می‌کنند، در حال حاضر دستگاه‌های بسیاری وجود دارند که در طی این چند سال روانه بازار شده‌اند و درخشش فراوانی را داشته‌اند، امروز در گجت نیوز قصد داریم، نگاه کوتاهی به 5 گوشی هوشمند برتر سال 2011 بی اندازیم.

2011 سال مهمی برای صنعت موبایل بود، شرکت نوکیا که از برترین فروشندگان موبایل بود، جایگاه خود را به اپل و سامسونگ داد. در فوریه همان سال بود که نوکیا اعلام کرد از سیستم‌عامل ویندوز فون به‌عنوان اصلی‌ترین سیستم‌عامل خود استفاده می‌کند و بلافاصله فروش دستگاه‌های سیمبیان کاهش یافت. این شرکت نخستین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون را تحت عناوین لومیا 800 و لومیا 710 روانه بازار کرد.

نوکیا در نهایت امتیاز خود را به شرکت مایکروسافت فروخت و در حال حاضر این شرکت مشغول به تولید دستگاه‌های لومیا است. همچنین اپل و سامسونگ هم طراحی و عرضه دستگاه‌های جدید خود را آغاز کردند و اکنون بهترین گوشی‌های هوشمند را سالانه به بازار عرضه می‌کنند.

5 گوشی هوشمند برتر سال 2011

گلکسی اس 2 ( Samsung Galaxy S II )

Unroot-Samsung-Galaxy-S2

نسخه اصلی گلکسی اس در نیمه اول سال 2010 روانه بازار شد و نقش عظیمی در تبدیل شدن سامسونگ به‌عنوان فروشنده پیشرو دستگاه‌های اندرویدی ایفا کرد. جانشین این دستگاه گلکسی اس 2 بود که در بهار سال 2011 پا به بازار گذاشت. طراحی بهبود یافته و ارائه مشخصات بهتر از عامل موفقیت این دستگاه بود، فروش این دستگاه به سرعت در ایالات متحده آمریکا آغاز شد و در شهریور همان سال روانه بازار جهانی شد.

گلکسی اس 2 با ضخامت 8.49 میلی‌متر، یکی از باریک‌ترین گوشی‌های سال 2011 شد و به لطف پردازنده 1.2 گیگاهرتزی دوگانه اگزینوس 4210 و رم 1 گیگابایتی به یکی از گوشی هوشمند برتر سال 2011 تبدیل شد. علاوه بر این اندازه صفحه نمایش این دستگاه 4.3 اینچ از جنس Super AMOLED Plus بود و با سخت افزارهای نسبتا قدرتمند، سیستم عامل اندروید 2.3 ( قابل ارتقا به اندروید 4.1 ) با رابط کاربری TouchWiz اجرا می‌کرد. سامسونگ در کمتر از یک سال توانست بیش از 20 میلیون نسخه از این دستگاه را در سراسر جهان بفروشد و همچنین بعد از آن نسخه بهبود یافته را تحت عنوان گلکسی اس 2 پلاس روانه بازار کرد.

اچ تی سی سنسیشن ( HTC Sensation )

htc-sensation-full

حدود یک ماه پس از عرضه گلکسی اس 2، شرکت اچ تی سی گوشی هوشمند اچ تی سی سنسیشن را روانه بازار کرد که مسلما یکی از زیباترین طراحی‌های آن زمان را داشت. نیمی از سنسیشن از جنس آلومینیوم بود و وجود منحنی در طراحی آن، احساس بهتری به کاربر در زمان استفاده می‌داد. اندازه صفحه‌نمایش این دستگاه 4.3 اینچ از جنس S-LCD بود و وضوح 960 در 540 پیکسلی آن( در آن زمان بالاترین وضوح صفحه‌نمایش‌های موبایل را داشت )، کاربران را برای خرید وسوسه می‌کرد. اگرچه کیفیت آن با صفحه‌نمایش AMOLED برابری نمی‌کرد اما گزینه خوبی برای خرید بود. این گوشی هوشمند دو هسته‌ای به چیپست اسنپدراگون اس 3 با 1.2 گیگاهرتز، 768 مگابایت رم و اندروید ( قابل ارتقا به اندروید 4.0 ) 2.3 مجهز شده بود. همین مشخصات سبب شد تا در میان گوشی هوشمند برتر سال 2011 جای گیرد.

آیفون 4 اس اپل ( Apple iPhone 4S )

topic_iphone_4s

دیگر گوشی هوشمند برتر سال 2011 آیفون 4s نام دارد. این دستگاه ظاهری شبیه به آیفون 4 ( ترکیبی از شیشه و فلز ) سال 2010 را داشت و در زمستان 2011 پا به بازار گذاشت. اپل برای گوشی هوشمند آیفون 4 اس ویژگی‌های سخت‌افزاری را نرم‌افزاری جدیدی را به ارمغان آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن سیری اشاره کرد. این دستیار شخصی هوشمند باعث شد که گوگل و مایکروسافت هم دستیارهای نرم‌افزاری اختصاصی خود را طراحی کنند و احتمالا، دلیل اصلی تولد جستجوی صوتی گوگل و کورتانا، اپلیکیشن سیری اپل بود.

دیگر پیشرفت‌های آیفون جدید شامل پردازنده اپل A5 ( اولین پردازنده دو هسته‌ای اپل ) و دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی با توانایی ضبط فیلم‌های 1080p می‌شد. این گوشی هوشمند تنها دارای یک رم 512 مگابایتی بود که تجربه کاربری فوق‌العاده سریع را به کاربر می‌داد. البته آیفون 4 اس از لحاظ ابعاد قدری بیش‌ازحد نسبت به رقبای خود کوچک‌تر بود، صفحه‌نمایش 3.5 اینچی با وضوح 960 در 640 پیکسل که در آیفون 4 استفاده شده بود در پرچم‌دار 2011 این شرکت هم وجود داشت، اما خوشبختانه این دستگاه آخرین گوشی هوشمند اپل با صفحه‌نمایش کوچک بود و در سال بعد آیفون 5 را با صفحه‌نمایش 4 اینچی به بازار عرضه کرد.

موتورولا Droid Razr

motorazr5

مدت‌ها پیش، شرکت موتورولا باریک‌ترین گوشی هوشمند خود را تحت عنوان Razr به بازار عرضه کرد که باعث بر فروش ده‌ها میلیون نسخه از این دستگاه شد، اما با ظهور گوشی‌های هوشمند فروش این دستگاه در سال‌های 2007 و 2008 کاهش یافت، سپس شرکت موتورولا در اواخر سال 2011 دستگاه جدید خود را با نام Droid Razr به بازار عرضه کرد. البته این دستگاه ضخیم‌تر از نسخه قدیمی شد.

مشخصات گوشی هوشمند Droid Razr موتورولا بهبود یافت. اندازه صفحه‌نمایش این دستگاه 4.3 اینچ از جنس Super AMOLED با وضوح 960 در 540 پیکسل بود، همچنین قدرت آن توسط پردازنده دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی TI OMAP 4430 و رم 1 گیگابایتی تامین می‌شد. دوربین اصلی این دستگاه 8 مگاپیکسل بود که همانند آیفون 4 اس توانایی فیلم‌برداری 1080p را داشت و توانست در میان گوشی هوشمند برتر سال 2011 قرار گیرد.

گلکسی نکسوس سامسونگ ( Samsung Galaxy Nexus )

GalaxyNexus-Press-01-970-80

گلکسی نکسوس سامسونگ همانند Droid Rarz موتورولا در اواخر نوامبر 2011 روانه بازار شد، اما یک گوشی هوشمند بسیار متفاوت به شمار می‌آمد. این دستگاه اولین گوشی هوشمندی بود که اندروید 4.0 را اجرا کرد و از ویژگی‌های آن می‌توان به کلیدهای راهنما در صفحه‌نمایش، سیستم تشخیص چهره و پشتیبانی از ان اف سی ( NFC ) اشاره کرد. همچنین گلکسی نکسوس اولین گوشی هوشمند با وضوح اچ دی 1280 در 720 پیکسل بود، اندازه صفحه‌نمایش آن 4.65 از جنس Super AMOLED بود که کنتراست بالایی داشت. علاوه بر این دارای پردازنده دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی TI OMAP 4460 و رم 1 گیگابایتی بود که یکی از سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند آن زمان به شمار می‌آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سونی مگه اون موقعه گوشی نداشت؟Sony Xperia arc خیلی هم خوب و قشنگ و شیک و عالی بود پس چرا تو این پست نیست؟تو نوع خودش جز بهترین ها 2011 بود
    Xperia arc به عنوان اسمارت فونی با طراحی منحصر به فرد در بدنه پشت منحنی شیک در اوایل سال 2011 معرفی شد. از مشخصات عالی این دستگاه می توان به صفحه نمایش 4.2 اینچ با 480×854 یکسل، 512MB حافظه رم و پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon S2 اشاره نمود.

  2. چقدر بیریخت بودن.الان آشغال های هواوی هم از اینا بهترن

    • خیلی هم قشنگ بودن همین اس٢ از خیلی از گوشی های هواوی بهتره
      ببینم برای کدوم هواوی این همه رام کاستوم هست؟ من خودم i9000 دارم به حتم میتونم بگم صد تا رام کاستوم براش هست آخرین ورژن هم مارشملو هست

      آیفون ۴ اس هم که نیاز به تعریف نداره

      درکل بگم شما شاید تازه اسمارت فون خریده باشی و یا با این گوشی ها کار نکرده باشید ولی خیلی با مزه بودن