سهم سامسونگ از بازار قطعات نیمه رسانا در حال نزدیک شدن به اینتل است

سهم سامسونگ از بازار قطعات نیمه رسانا در حال نزدیک شدن به اینتل است

قطعات نیمه رسانا یا همان semiconductor‌ها قطعاتی هستند که می‌توانند به جریان الکتریکی اجازه‌ی عبور کامل بدهند و یا تحت شرایط دیگری، جلوی عبور آن را بگیرند. این قابلیت باعث می‌شود که امروزه از این قطعات در ساخت اکثر تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و کامپیوترهای رومیزی استفاده شود.

در گذشته‌ی دور، کمپانی اینتل بدون هیچ رقیبی در این بازار پیشتاز بود و قطعات نیمه رسانا تنها با برند این غول سخت افزارساز تولید می‌شدند؛ اما در سال‌های اخیر، معادله‌ی بازار این قطعات حیاتی کاملا تغییر کرده است و رقبای جدیدی درحال نزدیک شدن به اینتل هستند. خطرناک‌ترین این رقبا، کمپانی سامسونگ است که برای اولین بار طی سال‌های اخیر توانسته است اختلاف خود را با اینتل بسیار کاهش دهد.

موسسه‌ی IHS یک سازمان خصوصی است که در زمینه‌ی تهیه‌ی گزارش‌های آماری و تحقیقات میدانی از بازار محصولات مختلف فعالیت می‌کند. به‌تازگی گزارشی از این موسسه منتشر شده است که نشان می‌دهد سامسونگ درحال تبدیل شدن به یکی از غول‌های جدید صنایع قطعات نیمه رسانا است.

سامسونگ دومین تولیدکننده‌ی بزرگ قطعات نیمه رسانا در جهان است

طبق این گزارش، سامسونگ حدود ۱۱.۶ درصد بازار جهانی این قطعات را در اختیار دارد. کمپانی اینتل با دارا بودن ۱۴.۸ درصد سهم بازار، هنوز هم مهم‌ترین تولیدکننده‌ی این‌گونه قطعات به‌حساب می‌آید اما برای اولین بار در تاریخ این صنعت، سامسونگ توانسته است اختلاف سهم خود از بازار را با اینتل به کمتر از ۴ درصد کاهش دهد و این موضوع مهمی محسوب می‌شود.

به‌خصوص اینکه بدانید کمپانی کره‌ای از سال ۲۰۱۴ تاکنون توانسته است حدود ۰.۹ درصد رشد داشته باشد و این یعنی که سامسونگ درحال تبدیل شدن به یک رقیب بسیار خطرناک برای اینتل است و مدیران اینتل کاملا این موضوع را درک کرده‌اند. اختلاف سهم سامسونگ با اینتل از بازار قطعات نیمه رسانا در سال ۲۰۱۲ حدود ۵.۳ درصد بوده و در سال ۲۰۱۳ این مقدار به حدود ۴.۲ درصد کاهش یافته است؛ این اختلاف که اکنون به ۳.۲ درصد رسیده است احتمالا تا سال آینده به کمتر از ۲ درصد خواهد رسید.

گفتنی است که کمپانی SK Hynix با دارا بودن حدود ۳.۸ درصد از فروش این بازار، توانسته از جایگاه پنجم در سال ۲۰۱۴ به جایگاه سوم رده‌بندی صعود کند و برای اولین بار کمپانی نام آشنای کوالکام  (Qualcomm) را در این زمینه پشت سر بگذارد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که تعدادی از این کمپانی‌ها در تولید برخی از قطعات اختصاصی، تبحر دارند و در آن زمینه‌ی بخصوص می‌توانند تمام رقبا را از میدان به در کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*