پتنت

بیشترین تعداد پتنت در سال ۲۰۱۵ توسط سامسونگ ثبت شده است!

سامسونگ را می‌توان یک شیر زخمی در زمینه‌ی ثبت پتنت و حق مالکیت معنوی دانست! آن‌ها در نبردهای قضایی با اپل و دیگر کمپانی‌ها به‌قدری از لحاظ مالی ضرر کرده‌اند که به نظر می‌رسد قصد دارند در هر زمینه‌ای که می‌توانند، پتنت (Patent) ثبت کنند و این موضوع باعث رکوردشکنی آن‌ها در سال گذشته شده است!

ثبت پتنت و حق مالکیت یک اختراع، در کشورهای توسعه یافته به‌عنوان بهترین و مطمئن‌ترین راه برای حفاظت از حقوق کپی‌رایت یک اختراع محسوب می‌شود. کمپانی‌های بزرگ برای اینکه اختراعات و ابداعات آن‌ها توسط رقبا دزدیده نشود، آن‌ها را به‌صورت اختراع رسمی ثبت می‌کنند؛ این اختراعات از یک رابط کاربری ساده شروع می‌شود و تا پیچیده‌ترین الگوریتم‌ها و معماری‌های سخت‌افزاری گسترش می‌یابد.

شرکت‌های کوچک نیز برای کسب درآمد، ابداعات خلاقانه‌ی خود را به‌صورت پتنت در می‌آورند تا اگر آن‌ها مورد توجه کمپانی‌های بزرگ‌تر قرار گرفتند، بتوانند پول خوبی از فروش آن‌ها به جیب بزنند؛ اما غول کره‌ای به‌صورت ترکیبی از این دو حالت عمل می‌کند. سامسونگ در سال میلادی گذشته به‌قدری اختراع ثبت کرده است که با اقتدار در رتبه‌ی اول بین ثبت‌کنندگان پتنت قرار گرفته است!

سامسونگ در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۱۳۲ پتنت ثبت کرده است

به گزارش سازمان مالکیت معنوی جهانی (WIPO)، سامسونگ با ثبت ۱۱۳۲ پتنت مختلف، رکورد ثبت پتنت را در اختیار دارد و توانسته است در سال ۲۰۱۵ بیشترین تعداد ثبت حق اختراع را به خود اختصاص دهد. جالب است بدانید که کمپانی ساعت‌سازی سوئیسی یعنی سواچ (Swatch)، با ثبت رقمی معادل نصف این تعداد و معادل ۵۳۲ پتنت در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در رتبه‌ی سوم هم تشکیلات فانکل (Fonkel) قرار گرفته که سال ۲۰۱۵ تعداد ۴۳۸ پتنت را ثبت کرده است. جالب است بدانید که سامسونگ تنها دو سال است که به عضویت سازمان مالکیت معنوی جهانی درآمده است و سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی تنها سال‌هایی بوده‌اند که سامسونگ به‌طور رسمی، اختراعاتش را در این سامانه‌ی جهانی ثبت کرده است.

در رده‌بندی کشوری نیز کشورهای آلمان، سوئیس و فرانسه به ترتیب با ثبت ۳۴۵۳، ۳۳۱۶ و ۱۳۱۷ ثبت اختراع در مقام‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. کشور کره‌ی جنوبی نیز به لطف رکوردشکنی سامسونگ توانسته است در مقام چهارم قرار بگیرد.

البته نمی‌توان به‌طور قاطع گفت که ثبت پتنت‌ها به تعداد بالا، نشان دهنده‌ی پیشرفته بودن یا فعال بودن یک کمپانی است؛ اما از این موضوع مطمئن هستیم که تشکیلات عظیم سامسونگ که بخش موبایل تنها قسمت کوچکی از آن را تشکیل می‌دهد، یکی از کمپانی‌های پیشرو در جهان است که نگاهی رو به جلو دارد و با گسترش بخش تحقیقات و صنایع دانش‌بنیان خود، قصد دارد موفقیت آینده‌اش را از هم‌اکنون تثبیت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*