سامسونگ در رقابت جهانی برندها

 

برای شما شنیدن نام سامسونگ یاد آور چه چیزی است؟ مدل‌های مختلف تلویزیون و نمایشگر؟ موبایل های متنوع و هوشمند ؟ مدارهای مجتمع یا رنگ آبی لوگو ؟ شاید هنگامی که شرکت سامسونگ حدود 40 سال پیش پا به عرصه‌ی ساخت محصولات و لوازم الکترونیک گذاشت، گمان نمی‌کرد که زمانی به چنان موقعیتی دست پیدا کند که نام‌اش برای مردم سراسر دنیا تداعی‌کننده‌ی بسیاری از معتبرترین و پیشرفته ترین محصولات و خدمات گوناگون الکترونیک باشد و بتواند تا این حد جای خود را در زندگی روزمره‌ی مردم باز نماید. سامسونگ در این سال‌ها توانسته است با تلاش بی‌وقفه و تجربه متخصصین خود ،کارنامه‌ ای کم‌نظیر برای خود تدارک ببیند که ثمره‌ی آن از یک طرف پربارتر کردن و بهبود سبک زندگی افراد و از طرف دیگر الهام بخشیدن به دیگران برای نوآوری و تکاپو بوده است. 
 
آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید که امتیاز ویژه‌ی سامسونگ در مسابقه‌ی بزرگ جهانی میان برندها و شرکت‌های مختلف چیست؟ با نگاهی به افتخارات سامسونگ می‌توان گفت که یکی از عمده‌ترین دلایل برتری این شرکت در این رقابت دایمی با دیگران، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوآورانه‌ی خود در خلق محصولات متنوعی است که جهان را به مکان بهتری برای زندگی بدل می‌سازند. نوآوری‌های سامسونگ در طراحی و ساخت محصولات گوناگون سبب شده که این شرکت بتواند در سه سال گذشته بیش از 90 جایزه‌ی نوآوری از “نمایشگاه محصولات الکترونیکی (CES)” دریافت نماید. هم‌چنین در سال 2010 میلادی این شرکت موفق به کسب پنج “جایزه‌ی بین‌المللی برترین طراحی (IDEA)” شده است. 
 
بد نیست بدانید سامسونگ اولین تلویزیون سیاه و سفید خود را بیش از چهل سال پیش، یعنی در سال 1970 میلادی عرضه کرد. رشد این شرکت در چهار دهه‌ی اخیر به‌حدی بوده که امروزه یکی از ویژگی‌های ممتازی که خیلی‌ها سامسونگ را با آن می‌شناسند، فراوانی و گستردگی محصولات این شرکت در زمینه‌ی لوازم الکترونیکی است؛ به‌طوری که در عرصه‌ی تولید بسیاری از لوازم الکترونیکی سامسونگ عملا بازار محصولات را از آن خود کرده است. برای نمونه سامسونگ در سال 2011 توانست شرکت شماره‌ی یک جهان در تولید نمایشگرهای رایانه و صفحه‌نمایش‌های LCD باشد. در حال حاضر سامسونگ الکترونیک برای تمامی این محصولات، در سراسر دنیا خط تولید فعال دارد: تلویزیون، نمایشگر، لپ‌تاپ، موبایل، گوشی هوشمند، تبلت، دوربین دیجیتال، پرینتر، یخچال، ماشین لباس‌شویی و بسیاری محصولات بزرگ و کوچک دیگر. 
 
همچنین شرکت سامسونگ در کنار توسعه و رونق کارخانجات خود، همواره به محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته و در طراحی محصولات مختلف خود این مساله را کاملا در نظر گرفته است؛ به‌طوری که در سال 2010 میلادی توانست برای پنجمین سال پیاپی به‌عنوان برترین شرکت جهان در تولید محصولات سازگار با محیط زیست شناخته شود. 
نگاهی به روند فعالیت‌های سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت همواره تلاش کرده است تا در بازار فناوری جلوتر از رقبای خود باشد و به نظر می‌رسد که سامسونگ بتواند در آینده‌ی نزدیک به بالاترین رده‌های صنعت لوازم الکترونیکی دست پیدا کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*