بر اساس گزارش‌ها Cellebrite به‌زودی آیفون 6 را هک خواهد کرد

بر اساس گزارش‌ها Cellebrite به‌زودی آیفون 6 را هک خواهد کرد

به‌تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که شرکت Cellebrite توانسته راهی را برای هک آیفون 6 پیدا کند. با گجت نیوز همراه باشید تا بیشتر دراین‌باره آگاه شوید.

برای آن‌هایی که با پرونده‌ی مابین اپل و FBI آشنایی ندارند باید بگوییم که هفته‌ی گذشته FBI توانست بدون کمک اپل آیفون 5c متعلق به تروریست سن‌برناردینیو را هک کند. FBI این کار را به کمک یک شرکت اسرائیلی به نام Cellebrite انجام داد. باید بگوییم که آیفون 5c تنها از یک روش نرم‌افزاری برای محافظت از اطلاعات درون گوشی استفاده می‌کند.

آیفون‌های جدیدتر یک سخت‌افزار مخصوص رمزنگاری درون خود دارند که هک شدن اطلاعات درون گوشی را بیش‌ازپیش سخت و پیچیده کرده است. پیش‌ازاین گفته شده بود که Cellebrite قادر نیست گوشی‌های جدیدتر از آیفون 5c را هک کند.

اما آن‌طور که به نظر می‌رسد Cellebrite به‌تازگی توانسته راهی را برای هک آیفون‌های جدیدتر پیدا کند. این گزارش را شخصی به نام لئوناردو فابرتی (Leonardo Fabbretti) ارائه داده است که ادعا می‌کند با مسئولین این شرکت مستقیماً صحبت کرده است. این شخص قصد داشته که به پیام‌ها و عکس‌های درون گوشی آیفون 6 متعلق به پسرش که به‌تازگی فوت شده دسترسی پیدا کند.

اگر Cellebrite موفق به رمزگشایی اطلاعات درون آیفون 6 شود، اپل برای مجاب کردن کاربران خود باید بیشتر بر روی امنیت محصولات خود کار کند

آقای فابرتی ابتدا از اپل درخواست کرده بود که به او در جهت دستیابی به اطلاعات درون گوشی آیفون 6 کمک کنند، اما اپل پس‌ازاینکه متوجه شده بود که اطلاعات پشتیبانی از این گوشی در سرورهای این شرکت قرار ندارد، به‌ناچار از این پدر عزادار عذرخواهی کرده بود؛ چراکه عملاً کاری از دست آن‌ها برنمی‌آمد. به نظر می‌رسد که کمپانی Cellebrite پس از آشنایی با آقای فابرتی به او کمک کرد تا اطلاعات درون گوشی را برایش رمزگشایی کند. این شرکت این کار را به‌صورت رایگان برای آقای فابرتی انجام داده است. آقای فابرتی در این رابطه بیا کرده است که:

جلسه‌ی مابین من و مسئولین Cellebrite به‌خوبی پیش رفت. آن‌ها توانستند اطلاعات درون گوشی را بازیابی کنند. ازآنجایی‌که اطلاعات درون گوشی رمزنگاری‌شده است، آن‌ها در حال کار بر روی گوشی هستند تا محتویات آن فایل‌ها را رمزگشایی کنند.

باید منتظر ماند و دید که آیا Cellebrite می‌تواند به اطلاعات درون گوشی دسترسی پیدا کند یا خیر. اگر این اتفاق رخ دهد، اپل باید بیشتر بر روی امنیت آیفون‌های خود کار کند تا غیرقابل هک شوند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*