پلی‌استیشن 4

تا سال 2019 میلادی 69 میلیون پلی‌استیشن 4 و 39 میلیون ایکس باکس وان فروش خواهند رفت

طی کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های جنگی اطلاعات جالبی به اشتراک گذاشته شد که بر اساس آن احتمال داده شده کنسول پلی‌استیشن 4 حدود 69 میلیون و ایکس باکس وان نیز 39 میلیون فروش را تا سال 2019 میلادی پشت سر بگذارند.

پس از گذشت چندین سال از عرضه دو کنسول کمپانی سونی و مایکروسافت به نظر می‌رسد که سلطنت کنسول پلی‌استیشن 4 مشخص شده است. البته این رقابت همیشه بین دو کنسول ذکرشده جاری بوده و هیچ‌وقت تمامی ندارد؛ اما در بر اساس یک گزارش انتظار می‌رود که تا سال 2019 میلادی جمعاً 108 میلیون قطعه کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان فروخته شود که از این آمار کنسول سونی بخش عمده‌تری را در اختیار داشته و فروش 69 میلیون کنسول را تجربه خواهد کرد.

 

میزان فروش پلی استیشن 4

 
تابه‌حال پلی‌استیشن 4 حدود 36 میلیون و ایکس باکس وان نیز 19 میلیون قطعه فروش را تجربه کرده‌اند

این آمار احتمالی که در «کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های جنگی» به اشتراک گذاشته‌شده است نشان می‌دهد که کمپانی سونی دوران موفق‌تری را طی خواهد کرد. دراین‌بین برای کنسول مایکروسافت نیز فروش 39 میلیونی احتمال داده‌شده است. این در حالی است که تا بدین لحظه بیش از 36 میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 و بیش از 19 میلیون کنسول ایکس باکس وان فعال وجود دارد. البته این آمار به‌طور مستقیم از خود کمپانی‌های سونی و مایکروسافت گرفته نشده است؛ بنابراین آمار واقعی می‌تواند چیزی فراتر از این هم باشد.

در حال حاضر اکثر بازی‌های منتشرشده برای کنسول پلی‌استیشن 4 با نهایت رزولوشن قابل‌اجرا هستند؛ اما بسیاری از بازی‌های کنسول شرکت مایکروسافت در این زمینه دارای ضعف بزرگی هستند که به عقیده تحلیلگران یکی از دلایل میزان فروش کمتر کنسول آن‌ها نیز همین قضیه است. البته مایکروسافت هرازگاهی سعی می‌کند با ارائه به‌روزرسانی‌های جدید و افزودن قابلیت‌هایی تازه کاربران را به سمت خود بکشد. در تازه‌ترین اقدام نیز آن‌ها بیش از 100 عنوان مخصوص کنسول ایکس باکس 360 را برای استفاده در کنسول نسل هشتمی خودشان عرضه کرده‌اند.

یکی از برتری‌های ایکس باکس وان بر پلی‌استیشن 4 شاید قابلیت استریمینگ آن بود که سونی با انتشار به‌روزرسانی 3.50 پلی‌استیشن 4 چنین قابلیتی را به کنسول خود اضافه کرد تا کاربران بتوانند به‌آسانی بازی‌ها را بر روی کامپیوتر شخصی خودشان استریم کنند. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید که در سال‌های پیش رو چه اتفاقاتی در انتظار این دو کنسول محبوب و قدرتمند است.

← شما طرفدار کدام کنسول هستید؟

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*