نمایشگرهای AMOLED

شارپ تولید نمایشگرهای AMOLED را برای تامین نیاز اپل افزایش داده است

اپل یکی از کندترین کمپانی‌ها ازلحاظ به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در محصولات خود است. نمایشگرهای خازنی آیفون هنوز هم از پنل‌های ال سی دی ساخته می‌شود که این موضوع همواره در بحث‌ها مورد تمسخر کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد. اما طبق تحولاتی که در شارپ رخ داده، گویا قرار است شارپ با تولید نمایشگرهای AMOLED بیشتر این موضوع را تغییر دهد.

کمپانی ژاپنی شارپ که به‌تازگی توسط غول تأمین کننده‌ی سخت‌افزار موردنیاز اپل یعنی فاکسکان خریداری شده است، این روزها تغییرات زیادی را به خود می‌بینید. یکی از این تغییرات مهم که به‌تازگی رسانه‌ای شده است، راه‌اندازی خطوط جدید در این کمپانی است. این خطوط به‌طور اختصاصی به تولید نمایشگرهای AMOLED خواهند پرداخت و همان‌طور که احتمالاً حدس می‌زنید، این امر به خاطر تغییر سلیقه‌ی اپل اتفاق افتاده است.

طبق آنالیزهای متعدد، اپل قرار است در نسل بعدی آیفون (احتمالاً آیفون ۷) از شر نمایشگرهای قرون‌وسطایی ال سی دی رها شود و از پنل‌های AMOLED استفاده کند. به گزارش خبرگزاری تایوانی DigiTimes، خطوط تولیدی که جدیداً در کارخانه‌های شارپ راه اندازی شده است، تولید ماهانه‌ی پنل‌های ۵.۵ اینچی از نوع آمولد را به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار واحد افزایش خواهد داد و این کمپانی به خوبی خواهد توانست نیاز اپل در این زمینه را برطرف کند.

پنل‌های AMOLED کیفیت به‌مراتب بالاتری از نمایشگرهای ال سی دی دارند، رنگ‌های زنده‌تری را نمایش می‌دهند، رنگ مشکی را با عمق بالاتری ارائه می‌دهند و از همه مهم‌تر، مصرف انرژی بسیار پایین‌تری هم دارند؛ بنابراین اپل در صورت استفاده از این نوع نمایشگر برای تولید تاچ اسکرین آیفون‌های بعدی خود، علاوه بر این‌که کیفیت تصاویر را بالا می‌برد، می‌تواند عمر شارژ باتری بیشتری را نیز به کاربران خود هدیه دهد.

هرچند که هنوز هم تعدادی از کارشناسان عقیده دارند که تا قبل از سال ۲۰۱۸، اپل به سراغ این نمایشگرها نخواهد رفت و تا آن زمان، ساعت هوشمند اپل واچ، تنها دیوایس ساخت کمپانی کوپرتینویی خواهد بود که از پنل‌های OLED برخوردار است.

موضوع دیگری که باعث ترغیب اپل برای به‌کارگیری صفحات آمولد خواهد شد، هزینه‌ی کم‌تر آن‌ها در تولید آیفون است. به گزارش IHS Technology، برای ساخت نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت فول اچ دی برای یک تلفن هوشمند از نوع LCD باید ۱۴.۶ دلار هزینه شود، درحالی که این مقدار برای پنل‌های AMOLED معادل ۱۴.۳ دلار خواهد بود. شاید این مبلغ چندان زیاد نباشد اما وقتی پای تولیدات چند صد میلیونی به میان می‌آید، رقم قابل‌توجهی صرفه‌جویی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نمیخوام ضد اپلی باشم اما،
    واقعا دلم میخواد ببینم روزی رو که طرفدارای دو آتیشه اپل که الان به هیچ وجه زیر بار نمیرن و صفحه ال.سی.دی اپل رو عالی میدونن از هر لحاظ و حتی تراکم پیکسلی بالا رو مسخره و غیر لازم، (خیلیاشون هم من دیدم امولد رو هم بد میدنن که رنگای اشباع داره و فلان و فلان)
    وقتی اپل از امولد استفاده کنه، چیکار میکنن،
    اونوقت چی میگن.