آخرین مطالب
1
امروز
موتورسیکلت‌های برقی

موتورسیکلت‌های برقی در راه مسابقات موتور کراس

با گسترش فزاینده‌ی توجهات به آلودگی‌های ناشی از وسایل نقلیه‌ی بنزینی و دیزلی، امروزه استفاده از ابزارهای الکتریکی بسیار باب شده و موتورسیکلت‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اما دراین‌بین یکی از شرکت‌های دره سیلیکون با نام آلتا موتورز قصد حضور در مسابقات موتور کراس دارد؛ آن‌هم با موتورسیکلت‌های برقی.

کمپانی یاد شده با عنوان آلتا موتورز، ساکن دره سیلیکون ولی است که به تولید موتورسیکلت‌های آفرود و سوپر موتو تمام برقی مشغول است. این شرکت توسط دو علاقه‌مند به موتورسیکلت، با نام‌های درک دورستین (Derek Dorresteyn) و جف سند (Jeff Sand) تأسیس شد. افرادی که تنها هدف آن‌ها ساخت موتورسیکلت‌های برقی سریع و بی‌سروصدا بود. آنچه که موتورسیکلت‌های آلتا را از سایرین متمایز می‌کند توانایی‌های خارج از جاده‌ای و عبور از مسیرهای سخت و غیرقابل‌عبور است که قدرت یک موتور آفرود را با انرژی الکتریسیته به رخ می‌کشد. سوارکاران این دست از موتورسیکلت‌های برقی می‌توانند با سرعت‌بالا از موانع پیش رو جهش کنند و با موتورسیکلت‌های رقیب به مسابقه بپردازند.

موتورسیکلت‌های برقی به‌سوی حکمرانی در موتورکراس

بسیاری از شرکت‌هایی که دستی در ساخت موتورسیکلت‌های الکتریکی دارند، اغلب توجهشان به جذب علاقه‌مندان تکنولوژی و راضی کردن مشتریان است، اما آلتا با بقیه فرق دارد. چراکه آن‌ها سعی در جذب هواداران موتورسیکلت‌های واقعی دارند. به‌منظور رسیدن به این هدف، آلتا موتورز یک تیم از سوارکاران ویژه تشکیل داده و به رقابت با موتورسیکلت‌های بنزینی سنتی می‌پردازد.

موتور سیکلت‌های برقی

موتورسیکلت Redshift MX یک مزیت عمده نسبت به رقبای بنزینی خود دارد و آن‌هم عدم وجود جعبه‌دنده است. این مزیت به موتور آلتا کمک می‌کند تا حداکثر توان موتور را به‌صورت آنی به چرخ منتقل کند و در سمت دیگر، راننده در مسیرهای دشوار هیچ نگرانی بابت تعویض دنده نخواهد داشت. دیگر نقطه‌ی قوت آن، بی‌سروصدا بودن موتورسیکلت‌های برقی است که باعث شده هیچ مشکلی از این بابت استفاده در مکان‌های عمومی و مسکونی به وجود نیاید.

موتورسیکلت‌های برقی آلتا موتورز اصلاً ارزان نیستند. مدل MX آن صورت‌حساب 15 هزار  دلاری برای شما رقم خواهد زد و حتی برای مدل SM باید 500 دلار بیش‌تر هزینه کنید. البته از جهتی موتورسیکلت‌های برقی ب:.7- کاهش قطعات  (مانند عدم وجود اگزوز یا جعبه‌دنده)، هزینه‌ی نگهداری بسیار کم‌تری از رقیبان بنزینی خود دارند که این موضوع به‌خودی‌خود بخشی از قیمت بالایش را جبران می‌کند. در حال حاضر تنها رقیب آلتا، KTM است که البته محصولاتش را خارج از بازار اروپا عرضه نمی‌کند و به آلتا موتورز این فرصت را می‌دهد تا بازار آمریکا را در دست بگیرد.

نظر شما راجع به موتورسیکلت‌های برقی چیست؟ آیا موتورسیکلت‌های بنزینی را ترجیح می‌دهید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*