جریمه 55 میلیون دلاری اپل

اپل اینبار محکوم به پرداخت جریمه 55 میلیون دلاری خواهد شد؟

در تازه‌ترین درگیری‌های حقوقی اپل، این بار یک سازمان نظارتی فرانسه اپل را محکوم به پرداخت جریمه 55 میلیون دلاری دانسته است. این سازمان مدعی شده که اپل قراردادهای غیرقانونی و یک جانبه‌ای را با چند اپراتور فرانسوی بسته است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

سازمان حمایت بر مصرف‌کنندگان و نظارت بر رقابت فرانسه، باری دیگر شکایت‌نامه‌ای را علیه اپل تنظیم کرده و آن را تقدیم دادگاه تجارتی پاریس کرده است. بر اساس این شکایت‌نامه به‌احتمال زیاد سازنده دستگاه‌های آیفون، کمپانی اپل به جرم اجرای قراردادهای غیرقانونی با اپراتورهای تلفن همراه فرانسه محکوم به پرداخت جریمه 55 میلیون دلاری خواهد شد.

این سازمان ادعا می‌کند که قرارداد اپل با چند اپراتور تلفن همراه فرانسوی حامل نفع نامتعادلی به سمت اپل بوده است. سخنگوی این سازمان فرانسوی عنوان کرده است که چیزی حدود 10 بند این قراردادها منفعت یک جانبه‌ای را برای اپل داشته و علاوه بر آن به نوعی یک تحمیل از سوی اپل بوده است.

آیا در نهایت اپل محکوم به پرداخت جریمه 55 میلیون دلاری خواهد شد؟

بنابراین شکایت‌نامه اپل اپراتورهای مذکور را مجبور به خرید تعدادی گوشی آیفون طی مدت سه سال، متحمل شدن بخشی از هزینه‌های تبلیغات اپل، پرداخت هزینه گارانتی گوشی‌های خریداری شده کرده است. علاوه بر آن اپل اپراتورهای طرف قرارداد را مجبور به صدور مجوز استفاده از پتنت‌ها و نام تجاری آن‌ها کرده که امری غیرقانونی در تمامی نقاط دنیا است.

درصورتی‌که دادگاه تجاری پاریس اپل را محکوم بداند، کمپانی آمریکایی اپل محکوم به پرداخت جریمه 55 میلیون دلاری خواهد شد. ازاین‌بین 16 میلیون دلار آن مربوط به غرامت شرکت SFR بوده، 13 میلیون دلار مربوط به کمپانی Orange، مبلغ 9 میلیون دلار مربوط به شرکت Free Mobile و 7 میلیون دلار نیز غرامت مربوط به کمپانی Bouygues Telecom خواهد بود. علاوه بر تمامی این‌ها اپل محکوم به پرداخت 9 میلیون دلار نیز به دادگاه تجاری پاریس خواهد شد.

اگر چنین حکمی صادر شود، بدون شک این مورد می‌تواند برای اپل خطرساز باشد. با توجه به آنکه سازمان‌های نظارتی در تمامی نقاط مختلف جهان مشغول به فعالیت هستند، تأیید چنین کار غیرقانونی از سوی اپل می‌تواند چالش جدی را برای آن درست کند و حتی ممکن است با چالش مشابهی از سوی اپراتورهای سایر کشورها نیز مواجه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*