مشخصات هواوی پی 9 اعلام شد؛ دوربین دوگانه با لنز ۱۲ مگاپیکسلی

مشخصات هواوی پی 9 اعلام شد؛ دوربین دوگانه با لنز 12 مگاپیکسلی

کمپانی هواوی لحظاتی پیش در شهر لندن انگلستان از نسل جدید اسمارت‌فون های سری پی خود رونمایی کرد. هواوی پی ۹ ( Huawei P9) نام گوشی بعدی این کمپانی است و ما نیز قصد داریم تا با هم به مشخصات هواوی پی 9 نگاهی بیندازیم.

مشخصات هواوی پی 9 خبر از یک گوشی قدرتمند می‌دهد

هواوی پی ۹ اولین محصول هواوی است که بعد از آغاز همکاری آن‌ها با کمپانی سازنده‌ی دوربین و تجهیزات عکاسی یعنی لیکا (Leica) عرضه شده است. نمایشگر این اسمارت‌فون در اندازه‌ی ۵.۲ اینچی و با کیفیت فول اچ دی تولید شده است. رزولوشن این نمایشگر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ خواهد بود و به دلیل انحنای جزئی در لبه‌ها، در رده‌ی تاچ اسکرین‌های ۲.۵ بعدی قرار می‌گیرد.

پردازش اصلی این اسمارت‌فون بر عهده‌ی پردازنده‌ی هواوی کیرین ۹۵۵ (Huawei Kirin 955) است. این پردازنده که ساخت خود کمپانی هواوی است، دارای معماری ۶۴ بیتی است و به‌صورت ۸ هسته‌ای تولید شده است. این چیپست از دو پردازنده‌ی چهار هسته‌ای کورتکس ای ۷۲ (Cortex-A72) با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی و کورتکس ای ۵۳ (Cortex-A53) با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی تشکیل شده است.

مشخصات هواوی پی ۹ اعلام شد؛ دوربین دوگانه با لنز ۱۲ مگاپیکسلیاز مشخصات هواوی پی 9 می‌توان فهمید که باتری این گوشی غیرقابل جدا شدن است و دارای ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر – ساعتی است. مدل ۳۲ گیگابایتی این تلفن همراه با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و مدل ۶۴ گیگابایتی آن با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم تولید می‌شود. ابعاد و مشخصات بدنه‌ی این اسمارت‌فون هم به‌این‌ترتیب اعلام شده است: ۱۴۵ میلی‌متر طول، ۷۰.۹ میلی‌متر عرض و وزن بسیار مناسب ۱۴۴ گرم.

مشخصات هواوی پی 9 نشان می‌دهد که در بحث دوربین بسیار قدرتمند عمل می‌کند و مهم‌ترین برگ برنده‌ی آن‌هم همین قابلیت‌های دوربین است. این محصول از دوربین دوگانه در پشت خود بهره می‌برد که یکی از آن‌ها مخصوص ذخیره‌ی رنگ‌های RGB و دیگری مخصوص تصاویر مونوکروم است. هردوی این لنزها دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستند و ترکیب آن‌ها می‌تواند قدرت تصویربرداری بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد. در جلوی پی ۹ هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی قرارگرفته است که برای گرفتن تصاویر سلفی بسیار به‌کار می‌آید.

پرچم‌دار جدید هواوی به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۶.۰ مارشملو (Marshmallow) عرضه می‌شود و نسخه‌ی ۴.۱ رابط کاربری مخصوص هواوی یعنی Emotion UI بر روی آن قرار دارد. قیمت P9 برای مدل ۳۲ گیگابایتی ۵۹۹ یورو است و کاربران می‌توانند با پرداخت ۵۰ یورو بیشتر، مدل ۶۴ گیگابایتی را با یک گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتر و با قیمت ۶۴۹ یورو خریداری کنند.

هواوی پی ۹ قرار است حدود ۱۰ روز دیگر و در تاریخ شنبه ۲۸ فروردین ماه (شانزدهم آوریل) در بازار کشورهای منتخب شامل اتریش، بحرین، بلژیک، چین، جمهوری چک، مصر، دانمارک، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، هلند، لهستان، قطر، انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به صورت عمومی عرضه شود. البته این کشورها مربوط به موج اول عرضه، می‌شوند و در فروش‌های بعدی، کشورهای بیشتری هم به جمع آن‌ها اضافه خواهند شد.

باید دید بعد از عرضه در بازارهای عمومی، این مشخصات سخت افزاری و این طراحی زیبا به همراه قابلیت‌های عکاسی و تصویربرداری قدرتمند آیا می‌تواند هواوی پی ۹ را به یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند سال ۲۰۱۶ تبدیل کند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*