گوشی گلکسی اس ۷

گوشی گلکسی اس ۷ و مشکل لگ هنگام فیلم‌برداری صحنه آهسته

گوشی گلکسی اس ۷ از جمله معدود دیوایس‌های داخل بازار است که می‌تواند با نرخ ریت ۲۴۰ فریم بر ثانیه، تصاویر را به صورت صحنه آهسته شکار کند. اما گویا این دیوایس هنگام فیلم‌برداری به صورت صحنه آهسته مشکلاتی دارد که مهم‌ترین آن‌ها لگ زدن و تیک‌های ناگهانی در فیلم نهایی است.

به جز گوشی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 )، اسمارت‌فون‌های گلکسی اس ۷ اج، نکسوز ۶ پی ( Nexus 6P ) و آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس تنها دیوایس‌هایی هستند که می‌توانند با نرخ ۳۴۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌های صحنه آهسته را ذخیره کنند. اما طبق گزارشات و شکایت‌هایی که از سوی کاربران سامسونگ منتشر شده است، تنها گلکسی S7 است که این مشکل را دارد؛ برای دیوایس گلکسی اس ۷ اج نیز هیچ مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.

این مشکل باعث می‌شود تیک‌های ناگهانی و لکنت‌های نامرتب در قسمت آهسته شده‌ی ویدیوی نهایی ایجاد شود و این موضوع باعث می‌شود یک‌دستی و زیبایی کار کاربر از بین برود. به خصوص برای کارگردان‌های نیمه حرفه‌ای که از گلکسی اس ۷ برای خلق آثار هنری‌شان استفاده می‌کنند، این موضوع بسیار آزار دهنده است.

البته طبق اطلاعات منتشر شده از مشخصات سخت افزاری کاربرانی که این مشکل را گزارش کرده اند، بیشتر آن‌ها کاربران آمریکایی بوده اند که دیوایس آن‌ها از پردازنده‌ی اسنپ دراگون ۸۲۰ (Snapdragon 820) ساخت کوالکام بهره می‌برد. یعنی این مشکل برای کاربران آسیایی و اروپایی که دارای گلکسی اس ۷ با پردازنده‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ (Exynos 8890) ساخت خود سامسونگ هستند، بسیار کمتر بوده است.

در ویدیوهای زیر می‌توانید این مشکل را در گلکسی اس ۷ در عمل مشاهده کنید و آن را با ویدیوی گرفته شده توسط گلکسی اس ۷ اج مقایسه کنید. برای این‌که لگ‌ها و تیک‌ها را ببینید، در قسمتی که سرعت ویدیو کم می‌شود، بیشتر دقت کنید تا آن‌ها را مشاهده کنید.

ویدیوهای گوشی گلکسی اس ۷



سامسونگ هنوز به طور رسمی هیچ اظهار نظر خاصی را در این باره اعلام نکرده است اما طبق گزارش منابع نزدیک به کمپانی کره‌ای، آن‌ها از وجود مشکل مطلع شده اند و در پی رفع آن هستند. امید می‌رود که با عرضه‌ی یک آپدیت نرم افزاری، این مشکل برطرف شود و کار به جابجایی‌های سخت افزاری نکشد.

البته برخی از کاربرانی که این مشکل برایشان رخ داده است گزارش کرده اند که انتقال ویدیوهای ذخیره شده با ریت ۲۴۰ فریم بر ثانیه به حافظه‌های میکرو اس دی (microSD) باکیفیت بالا می‌تواند مشکل را حل کند زیرا این نوع کارت‌ها دارای قابلیت‌های لازم برای مدیریت و پخش بدون نقص حجم بالای اطلاعات نظیر فیلم‌های صحنه آهسته با رزولوشن بالا هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فکر کرده با لج کردن موفق میشه بدبخت آشغال درست کن الحق و انصاف جای محصولاتش فقط تو سطل زباله ست آخه بگو تو رو چه به برند گوشی :Happy-Grin:

  2. این هنوز وارد نشده 2تامشکل اساسی داره..ولی خوب باآپدیت حل میشه