سیاره KELT-4Ab

سیاره KELT-4Ab با سه ستاره مادر نظیر خورشید !

اخیرا، سیاره‌ ای با نام KELT-4Ab به لیست کشفیات ناسا اضافه شده است. نکته‌ی جالب سیاره KELT-4Ab آن است که سه ستاره مادر نظیر خورشید داشته و به دور یکی از این 3 ستاره در حال گردش است. با گجت نیوز همراه باشید.

اولین بار اطلاعات این سیاره در مجله استرونومیکال ( Astronomical Journal ) به انتشار رسمی رسید و بسیار کنجکاو شدیم که کارشناس و نویسنده این مقاله، یعنی آقای جیسون ایستمن ( Jason Eastman – دکترای علوم اخترفیزیک در دانشگاه هاروارد )، اطلاعات بیشتری در اختیار ما بگذارد. ور در این مورد می گوید :

تجسم اندازه یکی از این ستاره‌ها، از توان ذهنی انسان خارج است؛ اگر بخواهیم واضح بگوییم، اندازه آن حدود 40 برابر اندازه خورشید است. هر روز سیاره KELT-4Ab به اندازه سه روز زمین طول می‌کشد و درست به مانند زمین، در یک روز نیمی از آن در تاریکی و نیمی از آن در روشنایی قرار دارد.

سیاره KELT-4Abدو ستاره دیگر این سیاره فراخورشیدی، نسبت به KELT-A دورتر بوده و نور کمتری دارند. این دو ستاره در یک فاصله قابل توجهی به دور یکدیگر در حال چرخش هستند که یک دور گردش کامل این دو ستاره به دور یکدیگر در حدود 30 سال به طول می‌انجامد. آنها همچنان که به دور یکدیگر در حال چرخش هستند به دور ستاره KELT-A نیز می چرخند که گردش کامل آنها به دور این ستاره در حدود چهار هزار سال تخمین زده شده است. KELT-4Ab ، یک سیاره گازی غول پیکر بوده که شباهت زیادی به مشتری دارد و تنها به دور یکی از سه ستاره خود که KELT-A نام دارد می‌چرخد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*