موزه کوهستانی زاها حدید

عجیب ترین موزه کوهستانی جهان، یادگاری از زاها حدید

قبل از توضیح در مورد عجیب‌ترین موزه کوهستانی جهان و معمار آن، باید گفت که طراح و معمار این موزه یعنی زاها حدید معمار برجسته معاصر که توانسته در یک پرتگاه در کوهستان های ایتالیا موزه ای عجیب و خاص را به اجرا درآورد ،متاسفانه  پنجشنبه گذشته در سن ۶۵ سالگی در حالی چشم از جهان فرو بست که آثار بی نظیری را در حوزه معماری از خود به جای گذاشته است.

عجیب‌ترین موزه کوهستانی مدرن جهان که در لبه یک پرتگاه در کوهستان های کشور ایتالیا توسط زاها حدید طراحی و به اجرا درآمده ،می تواند لقب یکی از عجیب ترین موزه های کوهستانی جهان را بگیرد، چرا که این موزه در خطرناک ترین نقاط طبیعی جهان ساخته است تا جدای از طراحی خاص، مکان آن نیز بر جذابیت پروژه بیفزاید.

توضیح بیشتر این که ساختمان عجیب‌ترین موزه مدرن کوهستانی جهان در ارتفاع ۲۲۷۵ متری از سطح دریا ساخته شده اما جذابیت اصلی آن را باید در فضای درونی و چشم انداز خیره کننده این بنا جستجو کرد. این سازه به گونه ای بنا شده گویی بخشی از کوهستان است.

کار ساخت این موزه کوهستانی سه سال طول کشیده و به تازگی به روی بازدیدکنندگان کوهستان نورد بازگشایی شده است. ضخامت دیوارها که از بتن تقویت شده ساخته شده بین ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر است. این رقم در سقف به رقم خیره کنند ۷۰ سانتیمتر نیز می رسد که در مجموع کل مساحت این موزه که در سه طبقه خلاصه شده بالغ بر یکهزار متر است.

جالب است بدانید که یکی از دیدنی ترین بخش های این موزه، تراسی است که ۶ متر از لبه پرتگاه فاصله گرفته و بازدیدکنندگانی که بر روی آن حرکت می کنند در حالی چشم انداز ۲۴۰ درجه ای از منطقه آلپ اروپا را می بینند که می توانند در این موزه هر آنچه که مربوط به تاریخچه کوهنوردی و کوهنوردان جهان است را ببینند.

تصاویری از عجیب ترین موزه کوهستانی جهان

همچنین بخوانید : 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*