کاربران آیفون سالانه به طور متوسط ۳۵ دلار در اپ استور خرج می‌کنند

کاربران آیفون سالانه به طور متوسط ۳۵ دلار در اپ استور خرج می‌کنند

همه‌ی ما می‌شنویم که سالانه میلیون‌ها دلار درآمد از اپ استور روانه‌ی حساب توسعه‌دهندگان آی او اس و البته خود اپل می‌شود. اما آیا می‌دانید این درآمد از چه بخش‌هایی بیشتر است یا به‌طور متوسط برای هر کاربر چه مقدار است؟ گزارش جدید Sensor Tower قرار است به این سوالات پاسخ دهد.

طبق نتایج جدیدی که از سوی موسسه‌ی تحقیقاتی سنسور تاور منتشر شده است، هر کاربر آیفون به‌طور متوسط سالانه ۳۵ دلار را در اپ استور خرج می‌کند. این تحقیقات بر روی کاربران آمریکایی انجام شده است و هم درآمد حاصل از خرید برنامه‌ها و هم خریدهای درون برنامه‌ای، در آن محاسبه شده است.

بیش از ۷۰ درصد این خرج‌ها بر روی خرید بازی‌ها صرف شده است؛ موضوعی که قابل پیش‌بینی هم بود. بنابراین از این ۳۵ دلار، ۲۵ دلار صرف خرید بازی‌های آی او اس می‌شود. موزیک در رده‌ی بعدی کسب درآمد از اپ استور قرار می‌گیرد و کاربران سالانه با صرف ۳.۴ دلار، دسته‌ی موزیک و موسیقی را به پردرآمدترین دسته بعد از بازی‌ها تبدیل می‌کنند.

نرم‌افزارهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی در رده‌ی سوم قرار می‌گیرند و کاربران سالانه به‌طور متوسط ۱.۸ دلار را برای خرید آن‌ها هزینه می‌کنند. دسته‌ی نرم‌افزارهای سرگرمی با ۱ دلار و نرم‌افزارهای سبک زندگی با ۰.۴ سنت در رده‌های بعدی پردرآمدها قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که تمام ۱۸ دسته‌ی باقی‌مانده‌ی اپلیکشن‌ها مجموعاً تنها ۶.۸ دلار را به ازای هر کاربر دریافت می‌کنند!

در نمودار زیر می‌توانید پنج دسته‌ی اول اپلیکیشن‌های اپ استور را ازنظر جذب درآمد مشاهده کنید و تفاوت مبالغ خرج شده به ازای هر کاربر را در آن‌ها بهتر درک کنید:

 

کاربران آیفون سالانه به طور متوسط ۳۵ دلار در اپ استور خرج می‌کنند

آمار تعداد اپلیکیشن‌های نصب‌شده از اپ استور

محققان در این بررسی تنها بر روی درآمد حاصله از اپلیکیشن‌ها تمرکز نکرده‌اند و تعداد نصب‌های فعال در هر دسته را هم مورد مطالعه قرار داده‌اند. طبق نتایج این بررسی، هر کاربر آیفون در ایالات‌متحده به‌طور متوسط  ۱۰.۵ بازی بر روی دیوایس خود نصب کرده است. ۳.۴ اپلیکیشن از دسته‌ی ویرایش فیلم و تصویر، ۳.۳ اپلیکیشن از دسته‌ی شبکه‌های اجتماعی، ۲.۷ اپلیکیشن مربوط به دسته‌ی سرگرمی و ۲.۳ اپلیکیشن از دسته‌ی سبک زندگی، دیگر اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دیوایس کاربران آمریکایی را تشکیل می‌دهند.

در نمودار زیر می‌توانید ۵ دسته‌ی پرطرفدار اپ استور از نظر تعداد اپلیکیشن‌های نصب شده از آن دسته بر روی آیفون کاربران را مشاهده کنید:

 

کاربران آیفون سالانه به طور متوسط ۳۵ دلار در اپ استور خرج می‌کنند

تحقیقات موسسه‌ی Sensor Tower با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای انجام می‌شوند و نهایت تلاش انجام می‌شود تا این نتایج به رفتار دقیق کاربران نزدیک باشد، اما بااین‌حال بازهم باید توجه داشته باشید که این مقادیر ممکن است نشان‌دهنده‌ی بخش کوچکی از جامعه‌ی کاربران اپ استور باشد و نمی‌توان آن را به رفتار تمام کاربران اپل در سراسر جهان و بر روی دیوایس‌های دیگر نظیر آیپاد و آیپد تعمیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*