آیفون ۷ اس با بدنه‌ی غیر فلزی و نمایشگر AMOLED تولید خواهد شد

می‌توان گفت از زمان آیفون ۵ به بعد، اپل تقریبا هیچ تغییر شاخصی را در زبان طراحی آیفون‌ها ایجاد نکرده است. در سال‌های اخیر مستطیل‌های فلزی با گوشه‌های نرم، شاکله‌ی اصلی آیفون‌ها را تشکیل داده اند اما گویا طبق آنالیزهای جدید، این موضوع قرار است در آیفون تولید شده در سال ۲۰۱۷ که احتمالا آیفون ۷ اس ( iPhpne 7S ) نام خواهد داشت، تغییر کند.

Ming-Chi Kuo را احتمالا می‌شناسید، یکی از آنالیزورهای تشکیلات KGI Securities که سابقه‌ی زیادی در تخریب سورپرایزهای اپل برای ما دارد! او از چندین سال پیش تابحال درباره‌ی محصولات جدیدی که اپل قرار است معرفی کند، بررسی انجام می‌دهد و برمبنای اطلاعات مستند و مشاهدات میدانی، مشخصات آن دیوایس را پیش‌بینی می‌کند.

آیفون سال ۲۰۱۷ با بدنه‌ی غیر فلزی و نمایشگر AMOLED تولید خواهد شد

این بار هم این مرد تایوانی جذاب (برای اپل دوستان) به سراغ آیفون پرچمدار بعدی اپل رفته است، البته منظور ما آیفون ۷ که در کنفرانس سالانه‌ی اپل در ماه سپتامبر (اواسط ماه شهریور) معرفی می‌شود نیست، بلکه آنالیز جدید Kuo درباره‌ی نسلی است که در سال بعدی یعنی سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد: احتمالا آیفون ۷ اس.

اولین مورد و شاید جذاب‌ترین تغییری که به گفته‌ی Kuo در آیفون ۷ اس رخ خواهد داد، این است که اپل برای طراحی بدنه‌ی آن دیگر به طور کامل از فلز استفاده نخواهد کرد و سرامیک، پلاستیک و به احتمال زیاد شیشه، بدنه‌ی آیفون تولید شده در سال ۲۰۱۷ را تشکیل خواهند داد. او معتقد است اپل بار دیگر به روند طراحی و تولید در زمان آیفون‌های ۴ و ۴ اس بازخواهد گشت و پنل‌های شیشه‌ای، بدنه‌ی آیفون جدید را خواهد پوشاند.

آیفون 7 اس

Kuo در ادامه حرفی را می‌زند که شاید خیلی وقت است در کنفرانس‌های اپل، منتظر شنیدن آن از دهان یکی از مجریان مراسم هستیم: یک طراحی کاملا جدید! او می‌گوید که اپل دو پنل جلویی و عقبی را به طور کامل از شیشه تولید خواهد کرد و بین آن‌ها هم یک نوار فلزی قرار خواهد گرفت (چیزی مشابه طراحی بدنه‌ی آیفون ۴ و ۴ اس). اما آیفون مدل سال ۲۰۱۷ دیگر آن ظاهر قدیمی سری ۴ را نخواهد داشت و اپل برای طراحی آن از زبانی کاملا متفاوت بهره خواهد گرفت.

اگر این اتفاق هیجان انگیز بیافتد، برای اولین بار بعد از آیفون ۵ شاهد تغییر در جنس بدنه خواهیم بود و یک دیزاین کاملا متحول شده می‌تواند چشم مشتریان بیشتری را به سمت پرچمداران جدید اپل خیره کند.

نمایشگر AMOLED و قابلیت‌های دیگر در آیفون ۷ اس ؟

Ming-Chi Kuo پیش از این پیش‌بینی کرده بود که اپل نوع نمایشگرهای LCD خود را تا قبل از سال ۲۰۱۹ تغییر نخواهد داد، اما گویا او زودتر از تصمیم اپل، نظرش را تغییر داده است! Kuo پیش‌بینی کرده است اپل در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار به سراغ نمایشگرهای AMOLED خواهد رفت و یکی از پرچمداران خود را به این نوع نمایشگر مجهز خواهد کرد.

البته Kuo معتقد است اپل برای استفاده از نمایشگر آمو ال ای دی (AMOLED)، یک آیفون ۵.۸ اینچی را معرفی خواهد نمود که احتمالا این آیفون (بخوانید آیپد) جایگزین مدل‌های ۵.۵ اینچی (آیفون‌های ۶ پلاس و ۶ اس پلاس) خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که آیا اپل از این نوع نمایشگر در ساخت مدل ۴.۷ اینچی هم بهره خواهد برد یا دو مدل آیفون با دو نمایشگر متفاوت تولید می‌شوند.

آیفون 7 اس

البته تغییرات در نسخه‌ی بعدی آیفون به همین‌جا ختم نمی‌شوند و گویا اپل در نظر دارد یک اسمارت‌فون واقعا متفاوت از نسخه‌های قبلی بسازد. تکنولوژی شارژ به صورت وایرلس و استفاده از سنسورهای بیومتریک جدید نظیر تشخیص چهره یا تشخیص عنبیه‌ی چشم، جدی‌ترین گزینه‌هایی هستند که به گفته‌ی Kuo آنها را در آیفون پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ خواهیم دید.

بله! درست است که این قابلیت‌ها چند سالی است در اسمارت‌فون‌های اندرویدی موجود هستند، اما فروش بالای آیفون‌های اپل در این چند سال باعث شده است که اهالی کوپرتینو کمتر دست به تغییرات عمده نظیر این بزنند و بیشتر کیفیت امکانات قبلی را بالا ببرند. به همین دلیل، اصل اینکه اپل به دنبال تغییر است و قصد دارد مشخصات آیفون‌های تکراری را تکانی بدهد، خودش موضوع قابل توجهی است.

در نهایت این نکته را هم از یاد نبرید که تمام موارد بالا براساس اطلاعات غیر رسمی و توسط یک آنالیزور خارج از اپل مطرح شده است و ممکن است هیچ‌کدام از آنها رنگ واقعیت به خود نگیرد؛ اما این را هم بدانید که Ming-Chi Kuo تابحال دقیق‌ترین پیش‌بینی‌ها را در بین دیگر کارشناسان حوزه‌ی اپل داشته است و می‌توانید تا حد زیادی بر روی پیش‌بینی‌های او حساب باز کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همه پیش بینی ها اشتباهه چون تو آیفون ۷ اس اپل تغییری تو ظاهر آیفون نمیده و سخت افزارش رو قویتر می کنه

  2. این آقاهه بنظرم از طرف خود شرکت اپل ماموریت یافته است تا برای گرم کردن تنور تبلیغاتی و گرمی بازار یک هیجان احساسی را در کالبد گوشی بازان تشنه محصولات جدید بدمد… در ضمن خودش هم که در چین یا تایوان و هنگ کنگ ساکن است از نزدیک می تواند جاسوسی گوشی های جدید از غولهای تازه بدوران رسیده از قبیل شیائومی میزو ویوو اوپو و ….. را برای اپل انجام بدهد.خلاصه به این میگند استراتژی فروش محصول از نوع مرموز ؛ هوشمندانه و عجیب و غریب زیرا استراتژی های کلاسیک از آن نوع که در دانشگاهها تدریس می شود در دنیای امروزی که بازار کساد است و رقابت تنگاتنگ و میلی متری دیگه جوابگو نیست.باید بیشتر بفکر حربه ترفند و حقه بود تا بتوان محصول خود را بفروش رساند …اجرکم عندالله.