پلی استیشن ۴.۵ واقعی است: منتظر نسخه جدید کنسول بازی سونی باشید

با توجه به گزارشات منتشر شده توسط Digital Foundry (زیر مجموعه وبسایت معتبر eurogamer)، به نظر می رسد شرکت سونی در حال کار بر روی یک نسخه قدرتمندتر از کنسول نسل هشتمی خود یعنی پلی استیشن ۴ بوده و شایعات مربوط به پلی استیشن ۴.۵ حقیقت دارند. Digital Foundry می گوید بی طرفانه گزارش منتشر شده در ۱۸ مارس را که به انتشار نسخه قدرتمندتر این کنسول به همراه GPU ارتقا یافته اشاره می کرد، تایید می کند.

طبق گفته های Digital Foundry، آزمایشگاه های تحقیق و توسعه سونی یک دستگاه را نمونه سازی کرده اند که بیش از یک منبع موثق آن را پلی استیشن ۴K می نامند. با این حال گزارش منتشر شده در ادامه توضیح می دهد با وجود اینکه سخت افزار این کنسول قدرت گرافیکی و پردازشی بیشتری را ارایه می دهد، قدرت کافی جهت ارایه تجربه بازی کردن در وضوح تصویر ۴K را ندارد.

Digital Foundry در ادامه گزارش خود این فرضیه را مطرح می کند که با وجود توانایی احتمالی دستگاه جهت اجرای رسانه های کیفیت بالا و برخی جنبه های تکنیکی سخت افزار مخصوص بازی در وضوح تصویر ۴K؛ در حال حاضر ارتقای سخت افزاری به اندازه کافی جهت ورود کامل به بازی های ۴K قابل توجه نیست.

در حال حاضر سه مسیر قابل دوام جهت ارتقای پلی استیشن ۴ وجود دارد. اولین مسیر شامل دستکاری و بهبود سخت افزار موجود در کنسول جهت کاهش اندازه ریز پردازنده ها و در عین حال افزایش قدرت کنسول است. سونی در صورت انتخاب این روش می تواند از بهبودهایی که شرکت AMD بر روی تکنولوژی های مربوط به CPU و GPU استفاده کرده است نیز بهره ببرد.

دومین روش شامل بزرگتر کردن چیپ پلی استیشن ۴ و اتصال چندین ویژگی که امکان استفاده از قابلیت های ۴K را به کاربر بدهد است. در گزارش ذکر شده در صورتی که سونی این روش را انتخاب کند، بایستی به یاد داشته باشد که مخاطبین و منابع توسعه کنسول خود را به طور بالقوه تقسیم کند.

و اما آخرین انتخاب طراحی یک پلی استیشن ۴ باریکتر است که دارای پیشرفت های کوچکی در عملکرد خود داشته باشد.

در پایان لازم به ذکر است موضوع ارتقای پلی استیشن قبلا توسط مدیر اجرایی سونی آقای مسایسو ایتو که سخن از یک پلی استیشن ۴ قدرتمندتر می گفت، مطرح شد.

در کنار آقای ایتو، طرح ارتقای سخت افزاری کنسول ها در میان نسل توسط مدیر اکس باکس آقای فیل اسپنسر نیز مطرح شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یعنی پلی استیشن ۵ نمیاد؟