امروز سامسونگ صدر نشین بازار موبایل دنیاست

 

 

همان طور که پیش بینی می شد ، شرکت سامسونگ الکترونیکز در سه ماهه اول 2012 از بزرگ ترین تولید کننده موبایل دنیا (نوکیا) سبقت گرفت و به حکومت ۱۴ ساله این شرکت فنلاندی پایان دهد. شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics در جدیدترین گزارش خود خبر از جای گیری رهبری جدید در صنعت بین المللی موبایل می دهد.
نوکیا از سال ۱۹۹۸ که توانست موتورولا را پشت سر بگذارد، رتبه اول فروش موبایل دنیا را در اختیار داشت. اما در سه ماه گذشته سامسونگ با فروش ۹۳ میلیون دستگاه تلفن همراه توانست نوکیا را که فقط ۸۳ میلیون دستگاه فروخته، پشت سر بگذارد.

سامسونگ امروز آمار مالی سه ماهه اول 2012 خود را منتشر کرد. به لطف استقبال بازار از اسمارت فون های گلکسی، این شرکت تنها در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته سود 4‪.‬5 میلیارد دلاری را کسب کند. سود خالص سامسونگ نسبت به سه ماهه مشابه سال 2011 این شرکت رشد ۸۱ درصدی را نشان می دهد.
هم اکنون 25‪.‬4 درصد بازار تلفن همراه دنیا در دستان سامسونگ بوده و نوکیا 22‪.‬5 درصد این بازار را در اختیار دارد. همچنین اپل با سهم 9‪.‬5 درصدی در جایگاه سوم بازار موبایل دنیا ایستاده است.
نکته جالب بعدی در گزارش Strategy Analytics، کسب رتبه اول دیگری توسط سامسونگ در دنیای ارتباطات است. سامسونگ در سه ماهه اول 2012 با فروش 44‪.‬5 میلیون اسمارت فون، توانسته صدرنشینی این عرصه را هم از آن خود کرده و اپل را که در این سه ماهه 35‪.‬1 اسمارت فون فروخته، پشت سر گذارد.
هم اکنون در بازار موبایل های هوشمند سامسونگ با سهم ۳۱ درصدی اول است و اپل با سهم ۲۴ درصدی مقام دوم را در اختیار دارد. البته در اینجا هم نوکیا یکی از بازیگران اصلی است و جایگاه سوم تولید اسمارت فون دنیا را قبضه کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*