تصاویر‌ بی‌نظیر گرفته شده توسط پهپاد از هنگ کنگ، شلوغ‌ترین شهر دنیا

هنگ کنگ شهری ساحلی در جنوب شرقی کشور چین است که به عنوان پایگاه اداری بزرگی برای مردم چین شناخته می‌شود. شهرت هنگ کنگ نه تنها به خطوط هوایی فراوان و فرودگاه پهناور آن، بلکه به خاطر آسمان‌خراش‌های متعددش است. ساختمان‌های با ارتفاع بالای ۱۵۰ متر (۵۰۰ فوت) در هنگ کنگ، از هر شهر دیگری در جهان بیشتر است، اما آیا این تعاریف می‌تواند شلوغی هنگ کنگ را برایتان قابل درک کند؟ شاید تصاویر‌ بی‌نظیر گرفته شده توسط پهپاد از هنگ کنگ این موضوع بسیار بهتر برای شما به تصویر بکشد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

حدود ۷ میلیون نفر در شهر هنگ کنگ زندگی می‌کنند، این رقم در مقایسه با کلان شهرهای جهان شاید خیلی زیاد نباشد. اما خط بعدی را بخوانید تا متوجه عمق فاجعه شوید: این ۷ میلیون نفر در مساحتی بالغ بر ۱۰۳۶ کیلومتر مربع (۴۰۰ مایل مربع) زندگی می‌کنند و این یعنی در هر ۲.۵ کیلومتر مربع، حدود ۱۷ هزار انسان زندگی می‌کنند!

حالا شاید تا حدودی شلوغی این ابر شهر را درک کرده باشید، اما یک عکاس ماجراجو قصد دارد تجربه‌ی شما را از این هم فراتر ببرد. اندی یئونگ (Andy Yeung) عکاسی است که در ادامه‌ی پروژه‌ی جنگل شهری خود (Urban Jungle)، این‌بار به سراغ هنگ کنگ آمده است. او با استفاده از یک پهپاد، تصاویر هوایی فوق العاده‌ای را از بخش‌های پرجمعیت‌تر هنگ کنگ شکار کرده است تا مردم سراسر جهان را با پیچیدگی و در‌هم تنیدگی ساکنان و کالبد شهر هنگ کنگ آشنا کند.

این تصاویر از مناطق Sheung Wan ،Wan Chai و Sham Shui Po تهیه شده‌اند و شما با مشاهده‌ی آنها، سه ویژگی مهم هنگ کنگ را درک خواهید کرد: معماری فوق العاده‌ی شهری و استفاده از تمام فضاها، ترکیب فضاهای مدرن شهری با معماری سنتی و تعادل طراحی در عین ارتفاع و نزدیکی بیش از حد سازه‌ها به هم.

اگر از آثار اندی یئونگ لذت بردید، می‌توانید به وبسایت شخصی او مراجعه کنید و با دیگر تصاویر و کارهای او آشنا شوید.

منبع: boredpanda

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چوچو برایی از نظامشهر

    واقعا این شهر بسیار زیبا و از طرفی بسیار دلگیر میباشد کوچه هایس بسیار تنگ و خلاصه نگم براتون که خودمم نرفتم علیرضا باقری هستم میووو