سامسونگ و فیلیپس از تجارت تلویزیون های سه بعدی خارج شدند

بنا به گزارش یک منبع معتبر، سامسونگ و زود تر از آن، شرکت فیلیپس، از تجارت تلویزیون های سه بعدی خارج شدند. این دو شرکت بزرگ آسیای شرقی، عقیده بر این دارند که دوران تلویزیون های سه بعدی در خانه ها به پایان رسیده و مردم کمتر از این ویژگی استفاده می‌کنند. خط تولید نمایشگر های با قابلیت سه بعدی (۳D) رسما از امروز متوقف شد. این بدان معنی است که دیگر مدل ۲۰۶۱۶ فیلیپس دیگر تولید نخواهد شد. با گجت نیوز همراه باشید.

سامسونگ (Samsung)، علت توقف خط تولید تلویزیون های سه بعدی خود را ” اهمیت ندادن کاربران به محتوای سه بعدی” می‌داند و اذعان دارد اکثر استفاده کنندگان، فیلم های با کیفیت ۴کا (۴K) را به ۳D ترجیح می‌دهند. این شرکت کره‌ای قصد دارد به جای تمرکز بر روی بالا بردن کیفیت سه بعدی نمایشگر هایش، بر روی پروژه های (SUHD (Super Ultra High Quality کار کند تا مشتریان از تماشای فیلم ها با کیفیت ۴K لذت ببرند. تکنولوژی های رنگبندی و شفافیت، در نظر سامسونگ، هنوز اشکالاتی دارند که باید رفع شود.

در مقابل، رقیب دیرینه سامسونگ، یعنی ال‌جی (LG)، هنوز به تولید تلویزیون های سه بعدی با کیفیت ۴K ادامه می‌دهد. اما یک آمار غیر رسمی حاکی از آن است که ال‌جی نیز تعداد خط تولید تلویزیون های سه بعدی خود را بسیار کم می‌کند. سونی نیز همچنان با تلویزیون های سه بعدی ۵۵ و ۷۵ اینچ سه بعدی خود، در بازار به تاخت و تاز مشغول است. اگر شما هنوز رویای تلویزیون سه بعدی را در سر می‌پرورانید، آخرین انتخاب شما شرکت پاناسونیک (Panasonic) خواهد بود!

منبع: GSMArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*