پخش 8K المپیک ریو 2016

رویداد‌های المپیک امسال را با کیفیت ۸K و واقعیت مجازی مشاهده خواهید کرد

سرویس خدمات پخش المپیک موسوم به OBS قصد دارد تا در المپیک امسال به صورت آزمایشی ساعاتی را نیز با کیفیت ۸K پخش کند. این سرویس می‌گوید که هدفش از این کار آماده سازی سرویس پخش ۸K تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود. علاوه بر آن شاهد پخش ویدیو‌هایی مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی نیز خواهیم بود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

اگرچه کیفیت ۴K در حال حاضر جزو بهترین تکنولوژی‌های پخش به حساب می‌آید، اما قرار است بخش‌هایی از بازی‌های المپیک ریو امسال که در ماه اوت برگزار خواهد  شد، در قالب ویدیو‌هایی با کیفیت ۸K و واقعیت مجازی پخش شود. سرویس خدمات پخش المپیک (OBS) این نکته را تأیید می‌کند که حدود ۱۳۰ ساعت برنامه مربوط به این مسابقات قرار است با کیفیت Super Hi-Vision (رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل) به همراه ۲۲.۲ کانال فراگیر صوتی در ژاپن به نمایش درآید. این پوشش ویدیویی با کیفیت ۸K شامل مراسم افتتاحیه و اختتامیه به همراه ورزش‌هایی نظیر جودو، فوتبال، شنا و بسکتبال است.

درواقع هدف از پخش ویدیوها با کیفیت ۸K تنها توسط تلویزیون ۸K ژاپنی Sharp LV-85001 قابل پخش هستند. به گفته این سرویس پخش، پخش تصاویر ۸K بیشتر جنبه آزمایشی خواهند داشت تا بتوانند از کیفیت ۸K در سرویس‌های پخش ژاپنی المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده نمایند.

از سویی دیگر پوشش واقعیت مجازی این مسابقات نیز شامل مراسم افتتاحیه و اختتامیه و همچنین برخی از ورزش‌ها است که کاربران سراسر جهان می‌توانند انتخاب کنند که آیا با هدست واقعیت مجازی قصد مشاهده ویدیوها را خواهند داشت یا به صورت معمولی بر روی تلویزیون، آنها را مشاهده خواهند کرد.

در کنار کیفیت پخش ۸K سوریس OBS قصد دارد تا کیفیت ۴K با محدوده دینامیکی بالا (HDR)  را نیز به صورت آزمایشی پخش نماید تا بتواند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مشکلی از این بابت نیز نداشته باشد.چرا که تا آن زمان قطعاً کیفیت ۴K همه‌گیر تر از حال خواهد بود. با این حال در المپیک پیش رو شاهد روی آنتن رفتن هیچ ویدیویی با کیفیت ۴K نخواهیم بود. قرار است بازی‌ها با کیفیت ۱۰۸۰p و صدای فراگیر ۵.۱ کاناله در سرتاسر دنیا پخش شوند. در طول برگزاری المپیک ریو شاهد ۷۰۰۰ ساعت پخش زنده در بیش از ۲۲۰ کشور دنیا و بیش از ۵ میلیارد بیننده خواهیم بود.

منبع: gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*