خودرو های سال 2015 کادیلاک نیاز به راننده ندارند

 

 

گوگل مدت ها است که مشغول کار بر روی خودروهای بدون راننده است. اما به نظر می رسد کادیلاک هم که زیر مجموعه ای از جنرال موتور به حساب می آید، مشغول ساختن اتومبیل بدون راننده اش بوده و در این راه احتمالا از گوگل هم جلو تر است.
این شرکت می گوید مدل های تجاری این خودرو احتمالا تا سال ۲۰۱۵ وارد بازار می شود. آنها می گویند سیستم راننده اتوماتیک آنها که Super Cruise نام دارد، می تواند به خوبی کار راننده را در یک اتوبان با شرایط مناسب انجام بدهد.

در واقع سیستم کادیلاک با راننده خودکار گوگل تفاوت های زیادی دارد و مثل گوگل هدف اش این نیست که تمام رانندگی را در همه جا به عهده بگیرد. اما همین نکته سبب می شود که کادیلاک احتمالا زودتر از گوگل بتواند محصول واقعی اش وارد بازار کند.

 


این سیستم با توجه به اطلاعاتی که از دیگر خودروهای جاده دریافت می کند فاصله و سرعت اش را تنظیم می کند و فعلا فقط در شرایط جوی خوب، قادر به کار است. این سیستم از مجموعه ای از ابزارها مانند رادار، سنسورهای اولتراسونیک، دوربین و جی پی اس استفاده می کند.
شرکت جنرال موتور می گوید هدف اولیه این سیستم بالا بردن امنیت خودرو است نه اینکه مانند گوگل یک راننده شخصی در اختیار شما قرار بدهد. در سال های آینده سیستم های رانندگی خودکار با کمک مکانیسم های امنیتی جلوی تصادف ها را خواهند گرفت. آنها قادر خواهند بود که قبل از اینکه خود راننده متوجه بشود خطری او را تهدید می کند، تصمیم گیری و اقدام کنند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*