جزییاتی از۴ نگارش ویندوز ۸

 

 

همان طور که می دانید به زودی شاهد عرضه رسمی ویندوز ۸ خواهیم بود. از این رو شرکت مایکروسافت سعی در آگاهی و بستر سازی پیش از عرضه رسمی آن می باشد. مایکرو سافت برای معرفی این سیستم عامل ۴ نگارش در نظر گرفته است که از قرار زیر می باشد:

Windows 8
Windows 8 Pro
Windows 8 Enterprise
Windows 8 RT

 نگارش اول تا سوم برای سیستم ها رومیزی و تبلت در دسترس می باشد , در نسخه های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی  برای فروش  محیا خواهد شد.در حالی که نگارش Windows 8 RT برای PC  و تبلت می باشد اما با این تفاوت که برای پردازنده های ARM در نظر گرفته شده و در معرض فروش نیز نمی باشد  و فقط آن را بر روی دستگاه های که کمپانی ها ارائه می دهند خواهید یافت.
ویندوز ۸ احتمالا همان نسخه اول یا ساده ترین این نگارش ها می باشد. که در اصل همان نسخه  Home Premium   ویندوز ۷ می باشد. این نگارش همه امکانات مورد نیاز اولیه را دارا می باشد همچنین در این نگارش Windows Explorer  و Task manager و پشتیبانی از چند مانیتور بهینه تر شده است . شما می توانید نسخه ویندوز ۷  Home  و Basic  خود را اپدیت کنید و به نگارش ویندوز ۸ بروز رسانی کنید.
ویندوز ۸ حرفه ای  تمامی امکانات ویندوز ۸ را دارا می باشد علاوه بر این قابلیت کد گذاری ، مجازی سازی، ارتباطات دامین و امکانات مدیریتی سیستم از دیگر قابلیت های این نسخه خواهد بود. شما برای داشتن این سیستم عامل می توانید نسخه های Ultimate و Professional و یندوز ۷ خود را با بروز رسانی به این نگارش ارتقا دهید و یا آن را از فروشگاه ها تهیه کنید.
ویندوز ۸ نگارش  Enterprise راهکاری می باشد برای سازمان ها و بخش های ای تی که برای امنیت و مدیریت سیستم ها در نظر گرفته شده است و شاید نزدیکترین نسخه به ویندوز سرور باشد این نسخه به اشخاص فروخته نمی شود و کاربران عادی فقط می توانند نسخه های  Windows 8 و Windows 8 Pro را تهیه کنند.
ویندوز RT یا به عبارتی Windows Runtime (WOA)  که از قبل نیز معرفی شده بود برای سیستم هایی که از پردازنده های ARM استفاده می کنند بهینه شده است در اصل این نسخه برای رابط کاربری لمسی بهینه شده است . این نسخه همان طور گفته شده برای فروش عام نمی باشد. در این نسخه نگارشی از آفیس مایکروسافت به صورت پیش فرض قرار دارد که با قابلیت لمسی بهینه شده است. شما در این نسخه بر خلاف نسخه های دیگر اجازه نصب نرم افزار را ندارید و نصب برنامه فقط از طریق  فروشگاه تحت وب مایکرو سافت ممکن خواهد بود. در اصل این نسخه ویندوز ۸ ساده با قابلیت لمسی و محدودیت های بیشتری می باشد.
هنوز جزیاتی از قیمت و زمان عرض رسمی آن در دسترس نمی باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید


منبع :windowsteamblog

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*