نگاهی به بهترین گوشی‌های اکسپریا زد به بهانه پایان تولید سری Z سونی

سونی با وجود اینکه نمی‌تواند سهمش از بازار را به رخ رقیبان بکشد، اما تعداد بسیاری از گوشی های هوشمند قابل توجه را به بازار ارائه کرده که ریشه‌ی آنها به کارخانه سونی باز می‌گردد. سونی به لطف طراحی منحصر به فرد و آن زیبایی و وقاری که همواره در محصولات خود استفاده می‌کرد، توانسته در دل کاربران جای بگیرد و در این روز های نابسامان مالی، هنوز مورد ستایش علاقه مندان قرار داشته باشد.

این تولید کننده طی سال هایی که در صنعت گوشی های هوشمند فعال بوده، جدا از پرچمدارن، گوشی های میان رده‌ی بسیار خوبی تولید کرده است. اما حال که برای یک یاد بود از سری زد گرد هم آمده ایم، نمی‌توان از این جمله امتناع کرد که برای ما گیک ها، هیچ چیزی مثل یک پرچمدار هیجان انگیز نیست.

این در صورتی است که سونی در پرچمدران سری زد معنا می شود؛ اما متاسفانه این سری محبوب دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد و از آن بدتر هیچ وقت چشممان به جمال اکسپریا زد ۶ روشن نمی‌شود. و همچنین یک خبر بد دیگر برای طرفداران سونی داریم: بخش روابط عمومی سونی رسما تایید کرد که دیگر سری اکسپریا زد مرده است.

خوب یا بد، این پایان، فصل مهمی از تاریخچه‌ی سونی را تشکیل می‌دهد. بیاید اینطور تصور کنیم که صرفا یک تغییر نام ایجاد شده. با این حال، نوستالژی دوست داشتنی ژاپنی ها دستخوش تغییراتی می شود. در اینجا ما اعضای برجسته‌ی سری اکسپریا زد را به صف کردیم تا هر آنچه از سونی به خاطر داریم بار دیگر برایمان تداعی شود.

Sony Xperia Z1 ( سونی اکسپریا زد ۱ )

FireShot-Screen-Capture-#14با گوشی اکسپریا زد ۱، سونی رسما وارد رقابت شد و در جدالی که پیش از سامسونگ و اپل در آن می‌تاختند سر بلند کرد. اکسپریا زد ۱ یک گوشی عالی بود و هیچ بحثی در این رابطه نیست. از هر دو جهت خوش درخشید، چه از لحاظ طراحی و کیفیت بالا و چه از نظر  مشخصات فنی و عملکرد. گوشی که هیچ کاستی در برابر رقیبان اندرویدی اش نداشت. یک دستگاه تاریخ ساز !

Sony Xperia Z1 Compact ( سونی اکسپریا زد ۱ کامپکت )

FireShot Screen Capture #143 - 'In loving memory of Sony's Z-series_ here are some of the most notable and compelling Xperia Z phones_' - gl1_ir_xPUGrیکی از دستگاه های پیشرو تحت پلتفرم اندروید با ابعادی جمع جور در جایگاه شایسته‌ی پرچمداران؛ بی هیچ چشم پوشی از سخت افزار، اکسپریا زد ۱ کامپکت بسیار تاثیر گذار بود. با اینکه صفجه نمایش‌ آن به بدنه نسبت چندان عالی نداشت، اما باید زد ۱ کامپکت را یک دستگاه بی عیب نقص با دوربینی عالی و ظاهری شیک بر شمرد.

Sony Xperia Z2 ( سونی اکسپریا زد ۲ )

FireShot Screen Capture #144 - 'In loving memory of Sony's Z-series_ here are some of the most notable and compelling Xperia Z phones_' - gl1_ir_xPUGrدر مورد اکسپریا زد ۲ صبحت می‌کنیم، نامزد بسیار قوی برای عنوان یکی از “بهترین ها در تمام تاریخ” گوشی های هوشمند سونی. گوشی که انتظارات ما را برآورده کرد. سونی اکسپریا زد ۲ می‌درخشد و نامش همواره در بالای دیوار مشاهیر سونی جای خواهد داشت.

Sony Xperia Z3 ( سونی اکسپریا زد ۳ )

FireShot Screen Capture #145 - 'In loving memory of Sony's Z-series_ here are some of the most notable and compelling Xperia Z phones_' - gl1_ir_xPUGrزد ۳ پیشرفتی هایی را در مقایسه با زد ۲ داشت؛ شاسی نازک‌تر، پردازنده سریعتر، صفحه نمایش روشن تر، عکس برداری بهتر و کیفیت صدا بالاتر، همگی از مواردی بودند این گوشی را در مقایسه با نسل پیش برتری بخشید. زد ۳ یک جهش بزرگ برای دارندگان اکسپریا زد ۱ به حساب می‌آمد، اما برای  کاربران زد ۲  چندان تغییری احساس نمی‌شد. با این حال باید گفت که اکسپریا زد ۳ یک دستگاه بسیار عالی بود.

Sony Z3 Compact ( سونی اکسپریا زد ۳ کامپکت )

FireShot Screen Capture #146 - 'In loving memory of Sony's Z-series_ here are some of the most notable and compelling Xperia Z phones_' - gl1_ir_xPUGrبا تکرار فرمول پیروزی بخش موجود در زد ۱ کامپکت، این بار زد ۳ کامپکت بود که در جبهه های مختلف بهبود یافت. عمر باتری بهتر، دوربین بسیار خوب، کیفیت صدا بسیار عالی، عملکرد روان، بدنه ضد آب با طراحی قابل قبول، همگی دلایلی بودند که دومین کامپکت سونی را به یکی از دستگاه های مورد علاقه‌ی ما در اواخر سال ۲۰۱۴ بدل کرد.

Sony Xperia Z5 Premium ( سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم )

FireShot Screen Capture #147 - 'In loving memory of Sony's Z-series_ here are some of the most notable and compelling Xperia Z phones_' - gl1_ir_xPUGrمهم نیست که اکسپریا زد ۵ پریمیوم بهترین اکسپریا ساخته شده هست یا خیر، اما قطعا این دستگاه یک مبشر از آینده است  و این صفحه نمایش ۴K بود که چنین کرد ! در آخرین گوشی از نسل زد، عمر باتری بسیار عالی است، بهترین کیفیت تماس ارائه می‌شود، رابط کاربری تند و تیز و سبک شده و نیازی نیست که باز هم بگوییم این گوشی در برابر آب مقاوم است.

حال که دیگر سری Z به پایان کار خود رسیده، به نظر شما کدام یک از پرچمداران این سری بهترین بود؟

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام.من با نظر “سالار کجاس پس؟؟؟” موافقم، من 4 ساله اکسپریا زد دارم و واقعا محشره، با وجود اینکه دوتا بچه دارم ک مدام یا از دستشون میفته یا پا میذارن روش و ضرباتی ک خورده بازم عالیه. ولی حالا قصد خرید ی گوشی دیگه از شرکت سونی دارم. لطفا راهنمایی کنید

  2. سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز و گرامی. من خودم 3 ساله این گوشیو خریدم و بیش از حد ازش راضیم موقع هایی که کثیف میشه زیر آب میگیرمش راحت میشورمش. من خودم میخوام Sony Xperia z5 premium بگیرم و گوشیمو یعنی z1 رو بدم به پدرم وی دلم نمیاد، راستی میگن Sony Xperia z6 ultra داره میاد نگران نباشید سری z فعلاً تولیدش توقف نمیشه، Apple و Samsung اسم در کردن Samsung که خودشو با تبلیغات کُشت تا s7 رو معروف کنه، Apple هم که لقبش کلاً اسم در کرده Apple نه بلوتوث داره نه خوشگله نه میشه از امکانات چرتش تو ایران استفاده کرد الکی هم گرونه، ولی گوشی های Sony Xperia عشقه عشق بخدا قسم من گوشیو به 1000 تا iPhone نمیدم همین z1 خودمو. انشاءالله Sony تو تولیداتش همیشه موفق باشه. ممنون و تشکر.

  3. من xperia z5premium
    دارم واقعا بی نظیره دوربینش حرف نداره

  4. به جرات میتونم بگم که بهترین گوشی که دیدم سونی زد وان بوده، چونکه z2,z3,z5 همشون از z1 سر چشمه گرفتن طراهی بی نظیر و خیره کننده، پردازنده عااالی ، دمت گرم سونی ، بهترینی ، شاید ی خورده پشت گوشی داغ کنه ولی بازم میگم این گوشی های سونی سریZ حرف نداره

  5. سالار کجاست؟؟؟؟،اکسپریا زد بنوعی بزرگ خاندان سری زد بحساب میاد….
    چطور شما تونستید اسمی از سالار که الان تو دستای خودمه نبرید…
    سالار بهترین بود طراحی فقط توی اکسپریا زد بود که ترکوند…

  6. سونی رفته رفته عالی عمل میکرد سری Z واقعا محشر بود باید ادامه میداد منتظر روزی ام ک دوباره سری Z سونی ب تولید برگرده سونی نشون داده همیشه بهترین در دنیا بوده و هس.
    گوش های SONY Xperia Z2
    و SONY Xperia 5Premium عالی بودن

  7. من خودم زد۳ کامپکت دارم و واقعا ازش راضی هستم دوربین فوق‌العاده طراحی شیک رابط کاربری سبک و روان که در عین سادگی بسیار شیک هست دیگه ضد آب بودن رو همه میدونن در ضمن در مورد سری زد هنوز به طور قطع نمیشه گفت که کارش تمومه یا نه اما به گفته ی سونی سری جدید ایکس اومدن تا یک طراحی و صفحه نمایش خاص و یک دوربین و باتری بهتر رو ارائه بدن و ادامه دهنده ی سری زد باشند نه جایگزین
    با تشکر

  8. بنظرم سونی باید سری z را بازم بسازه این اواخر خیلی عالی بودند