اچ‌پی، ویندوز ۱۰ را مقصر اصلی کاهش فروش کامپیوتر‌های شخصی می داند

هرچقدر که امروزه بازار خرید و فروش گوشی‌ها داغ است و تبلت‌ها نیز طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، بازار کامپیوتر چندان تعریفی ندارد و با افت فروش رو به رو شده. شاید در نگاه اول بگویید که علت این امر علاقه کاربران به خرید موبایل و تبلت باشد، اما مدیر عامل HP Inc ، آقای Dion Weisler نظری متفاوت در مورد افت فروش کامپیوترها دارد. از شروع سه ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۵ تا انتهای ماه ژانویه، HP نسبت به سال قبلی ۱۲ درصد افت فروش داشته و درآمد مالی کمپانی به ۱۲.۲ میلیارد دلار رسیده است. آقای ویزلر، مدیر عامل HP Inc نیز علت این افت فروش را به خاطر سیستم عامل ویندوز ۱۰ می‌داند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

وی در کنفرانسی که با سرمایه گذاران داشت گفت:

ما هنوز افزایش تقاضای ویندوز ۱۰ را آنطور که انتظار داشتیم مشاهده نکرده‌ایم، و با دقت به هرگونه تغییر قیمتی که باعث تضعیف تقاضا شود نظاره می‌کنیم.

در کنار این گفته‌ها، وی اظهار کرد که معتقد است ویندوز ۱۰ ، سیستم عامل فوق العاده‌ای‌ست. در صورتی که اطلاعی ندارید، باید بدانید که HP Inc قسمتی از کمپانی HP است که وظیفه فروش کامپیوتر و همچنین پرینتر را بر عهده داشته، و بخش دیگر نیز HP Enterprise نام دارد.

فروش پرینتر و کامپیوتر شخصی افت زیادی در سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) داشته‌ که بعضی از تحلیلگران نیز ویندوز ۱۰ را مقصر اصلی این امر می‌دانند. در گزارشات آمده که علت این افت فروش، بخاطر جذابیت کم ویندوز ۱۰ برای مشتریان و خرید کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ تا انتهای سال ۲۰۱۵ بوده که باعث شده بازار PC نسبت به سال قبل با ۸.۳ درصد افت فروش مواجه گردد. انتظار می‌رفت که ویندوز ۱۰ بتواند به فروش کامپیوترها کمک کند که گویا یک خیال واهی بوده.

نظر خود را در مورد این خبر با ما در میان قرار دهید. آیا شما هم افت فروش کامپیوترها بخاطر سیستم عامل جدید مایکروسافت است؟

منبع: trustedreviews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اچ پی هم شعر میگه ها واسه خودش . اگه ویندوز ۱۰ رو مقصر میدونه پس چرا گوشی فوق حرفه ایی Elite X3 با سیستم عامل ویندوز ۱۰ ساخته ؟ ویندوز ۱۰ موبایل که مشکلات بیشتری داره نصبت به دسکتاپ .

  2. آره اگه ۱۰۰درصد هم نباشد۸۰ درصدمقصراصلی همین ویندوز۱۰ است.ومعایب آن هم.
    ۱.به خاطر کارتونی بودن ویندوز ۱۰.با مقایسه ویندوز ۷ با کیفیت آدم خندش می گیره.
    ۲.تنضیمات گیج کننده تر از ویندوز ۷
    ۳.اپدیت اجباری
    ۴.دزدیدن اطلاعات کاربران.
    ۵.باویندوز ۸ اصلان تفاوت چندانی نداره انگار همان ویندوز۸ فقط اپدیت شده.
    ۶. ظاهر ویندوز ما بین ویندوز و لینوکس.که بسیارزننده است.
    ۷.به خاطر باگ های زیاد آن.و…… :Conceited:

    • عزیزم شما بلد نیستی با کامپیوتر کار کنی و گرنه نمی گفتین که تنظیمات ویندوز ۱۰ گیج کنند است تازه خیلی جذاب و راحت و بروز تر است.
      در ضمن گرافیک ویندوز ۱۰ از ویندوز های دیگه خیلی بالاتر است.
      آپدیت اجباریش هم برای بالا بردن امنیت است.در ضمن آپدیت های ویندوز رو می شه از طریق ریجستری قطع کرد.
      در ضمن با ویندوز ۱۰ خیلی خیلی فرق داره و طبق آمار های بهترین سیستم عامل ویندوز ۱۰ هست و امنین بسیار بالایی داره و کی گفته ویندوز ۱۰ اطلاعات کاربران رو می دزده