همه‌چیز درباره فناوری Dual Pixel گلکسی اس۷

همانطور که در خبرها خواندید سامسونگ هنگام معرفی پرچمداران جدید خود درخلال نمایشگاه MWC بارسلونا از فناوری جدید Dual Pixel به‌کار رفته در دوربین گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) سخن به‌میان آورد. اما به‌راستی فناوری Dual Pixel چه تفاوتی با فوکوس خودکار سابق دارد؟ با گجت نیوز همراه باشید.

شرکت‌های مطرح دنیای موبایل معمولا در پرچمدار جدید خود از دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالاتر استفاده می‌کنند. سامسونگ طی اقدامی عجیب، این‌بار عدد مگاپیکسل‌های پرچمداران جدید خود را به ۱۲ کاهش داد و برای اولین بار شاهد کاهش مگاپیکسل‌های پرچمداران سامسونگ هستیم. اما آیا مگاپیکسل‌های پایین‌تر به معنای کیفیت پایین‌تر تصاویر ثبت شده است؟

در ماژول جدید دوربین به‌کار رفته در پرچمداران جدید سامسونگ، هر پیکسل از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی S7 و S7 اج با رشد ۵۶ درصدی در اندازه نسبت به Galaxy S6 همراه شده‌اند که سبب افزایش میزان جذب نور توسط هر پیکسل و افزایش کیفیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور خواهد گشت.

مزیت استفاده از Dual Pixel نسبت به فناوری تشخیص فاز فوکوس خودکار مرسوم در اسمارت‌فون ها که به اختصار PDAF نامیده می‌شود چیست؟ فناوری PDAF عملکرد بهتری نسبت به کنتراست گسترده از خود به نمایش می‌گذارد، چرا که تنها با یک عمل محاسبانی، میزان حرکت و جهت لنز برای ایجاد فوکوس برروی سوژه موردنظر تعیین می‌شود. درحالی‌که PDAF تنها با استفاده از ۱۰% از پیکسل‌های تعبیه شده اطراف سنسور (که اپل آن‌ها را پیکسل‌های فوکوس -Focus Pixels- می‌خواند) دوربین عمل فوکوس را انجام می‌دهد، سامسونگ با به‌کار بردن فناوری Dual Pixel در پرچمداران خود از همه پیکسل‌های فوکوس موجود استفاده کرده و همچنین سرعت و دقت ثبت تصاویر به‌طرز چشمگیری بهبود یافته‌اند. علاوه بر همه موارد یاد شده، میزان نور بیشتری به سنسور وارد می‌شود و با پیشرفت کیفیت تصاویر بروبرو خواهیم شد.

تمامی این موضوعات برروی کاغذ بسیار شگفت‌انگیز و تاثیرگذار جلوه می‌کنند؛ اما بایستی منتظر عرضه S7 edge و Galaxy S7 به بازار باشیم و پس از انجام تست‌های عملی، درباره کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین این پرچمداران قضاوت کنیم.

در ادامه شما را به مشاهده اینفوگرافی منتشر شده توسط سامسونگ دعوت می‌کنیم :

اینفوگرافی_سنسور_دوآل_پیکسل_سامسونگ

منبع : PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*