گوشی HP Elite X3 معرفی شد؛ اسمارت فونی که می تواند نقش لپ تاپ را برای شما بازی کند !

در میان گرد و خاکی که سامسونگ و ال جی در کنفرانس های خبری خود با معرفی پرچم‌داران جدید به پا کرده بودند، اچ پی نیز از جدیدترین گوشی‌ مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود به نام الیت ایکس ۳ ( Elite X3 ) رونمایی کرد. اسمارت فون Elite X3 اچ پی ( HP ) می‌تواند مانند یک لپ تاپ عمل کند و دارای سخت افزار قدرتمندی مانند تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم است. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

این گوشی دارای ۶۴ گیگابایت فضای داخلی بوده که به لطف درگاه کارت حافظه میکرو اس دی می‌توان آن را به ۲ ترابایت افزایش داد. در Elite X3 از باتری با طرفیت بالای ۴,۱۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده شده که می‌توان آن را به صورت بی‌سیم نیز شارژ کرد. در گوشی یک اسکنر چشمی iris نیز قرار گرفته و در عقب گوشی می‌توان اسکنر اثر انگشت را مشاهده کرد (مدل‌هایی که در کنگره جهانی موبایل در اختیار خبرنگاران قرار گرفته بود فاقد اسکنر بوده).

Elite X3 مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ بوده و با قابلیت Continuum نیز سازگار است تا بتوانید از گوشی مانند یک کامپیوتر استفاده کنید. البته یک مشکلی که وجود دارد، اکثر گوشی‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ قادر به اجرای تمام اپلیکیشن‌های دسکتاپ نیستند. گویا HP نیز از این ماجرا با خبر بوده و قصد دارد آن را برطرف کند. برای این کار نیز یک کاتالوگی از اپلیکیشن‌ها به کاربران ارائه می‌دهد تا بتوانید به برنامه‌های مد نظر خود دسترسی داشته و از آن‌ها استفاده کنید.

HP گوشی جدیدی به نام Elite x3 را معرفی کرد؛ ویندوز ۱۰، تراشه اسندراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم ۱

کمپانی برای گوشی جدید خود چند لوازم جانبی نیز ساخته که می‌توان به Desk Dock و Mobile Extender اشاره کرد. هر دو البته قابل انتخاب هستند. Desk Dock دارای پورت صفحه‌، ۲ پورت USB-A، و یک پورت USB-C بوده و همچنین می‌توان پورت سیم‌دار اترنت را نیز در آن‌‌ها مشاهده کرد.

در طرف دیگر، Mobile Extender قرار دارد که یک صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی بوده و دارای کیبورد و باتری‌ست. شما می‌توانید آن را به صورت بی‌سیم به گوشی Elite X3 متصل کرده و مانند یک لپ تاپ از Mobile Extender استفاده کنید. البته با این تفاوت که تمام محاسبات و پردازش‌های گرافیکی بر عهده‌ی گوشی بوده و به جای صفحه‌ی گوشی، محتویات در صفحه‌ی ۱۲.۵ اینچی Mobile Extender نمایش داده می‌شود.

اچ پی گفته که این گوشی در تابستان امسال آماده برای عرضه خواهد بود. البته زمان دقیقی گفته نشده و همچنین قیمت گوشی را نیز اعلام نکرده‌اند. با این حال، باید گفت که این گوشی قدرتمندترین موبایل مبتنی بر ویندوز ۱۰ است که در کنگره جهانی موبایل ( MWC 2016 ) معرفی شده.

منبع: gsmarena و theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این گوشی بیاد ایران کجا میشه گیرش آورد

  2. کی وارد بازار ایران میشه؟ درضمن گارانتی داره یا نه؟

  3. افرین hp خوب داره اروم اروم خودشو میکشه بالا