سونی اکسپریا X Performance معرفی شد؛ اسنپدراگون ۸۲۰ با صفحه‌ی ۵ اینچی

شاید بتوان گفت سورپرایز MWC 2016 کنفرانس خبری سونی بود. تقریبا خیلی از خبرگزاری‌ها باور بر این داشتند که سونی گوشی بالارده‌ای را در MWC معرفی نخواهد کرد و نهایت با پرده برداری از یک موبایل میان‌رده و یا یک تبلت به کنفرانس خود پایان خواهد داد. اما امروز کمپانی ژاپنی همه را سورپرایز کرد و از سه گوشی جدید خود رونمایی نمود. گوشی بالارده‌ی این کمپانی، سونی اکسپریا X Performance نام دارد از یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می‌کند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

همانطور که گفتیم سونی هوشمندانه کاری کرده که تمام خبرگزاری‌ها نگاه خود را به سمت گوشی‌های تازه معرفی شده ببرند. زیرا هیچ خبری از این گوشی‌ها به بیرون درز نکرده بود و تقریبا تمام مشخصات این سه موبایل برای رسانه‌ها و خوانندگان تازگی دارد. سری جدید X شامل اکسپریا ایکس ( Xperia X )، اکسپریا ایکس ای ( Xperia XA )، و اکسپریا ایکس پرفورمنس ( Xperia X Performance ) می‌شود. پرچم‌دار این سری از یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می‌کند. باور کنید یا نه، این گوشی زودتر از اکسپریا Z6 مجهز به تراشه‌ی قدرتمند کوالکام شده و دارای یک صفحه‌ی ۵ اینچی با رزولوشن Full HD 1080p است.

همانطور که می‌توان از نام این گوشی متوجه شد، تاکید بسیاری بر روی عمل‌کرد گوشی شده، و همچنین می‌توان نشانه‌هایی از زبان طراحی سری Z در این گوشی مشاهده کرد که از بدنه‌‌ای تماما فلزی بهره می‌برد. کناره‌های مدور، به همراه صفحه‌ای که دارای انحنای لطیفی به کناره‌ها دارد از جمله‌ مشخصات ظاهری این گوشی هستند. سونی در مورد این طراحی گفته که در دستان کاربر حس آرگونومیکی ایجاد خواهد کرد.

با سری جدید X ، سونی سعی کرده نقاط قوت خود را در آن‌ها نیز به کار ببرد: دوربین، باتری، و طراحی کلی و با معرفی تکنولوژی‌های جدید، آن‌ها را ارتقا دهد. دوربین ۲۳ مگاپیکسلی که در گوشی‌های سری z به کار رفته بود و دارای هیبرید AF به مدت ۰.۱ ثانیه بود، حالا از فوکوس خودکار هیبرید پیشگویانه ( Predictive Hybrid Autofocus ) استفاده می‌کند که از دوربین‌های آلفا سونی قرض گرفته شده است. این قابلیت با حدس زدن جهت هدفی که می‌خواهید از آن عکس‌برداری کنید، و تعقیب مداوم آن، یک زوم فوق العاده و بدون بلور را در اختیار شما قرار دهد. با این حساب، می‌توان از اهداف سریع، عکس گرفت. البته این تئوری پشت قابلیت است و باید آن را در واقعیت سنجید. دوربین عقب گوشی جدید سونی از زوم تصویر ۵X و حساسیت ISO 12,800 پشتیبانی کرده و دوربین جلو نیز ۱۳ مگاپیکسل خواهد بود.

گوشی جدید سونی دارای باتری با طرفیت ۲,۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بوده و کمپانی ژاپنی قول دو روز عمر باتری را داده است. هرچند در کنار آن، یک سیستم مدیریت هوشمند باتری به همراه شارژ Adaptive نیز تایید شده که می‌تواند عمر باتری را دو برابر کند. از دیگر مشخصات گوشی می‌توان به ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت فضای داخلی، و درگاه میکرو اس دی اشاره کرد.

مشخصات گوشی سونی اکسپریا ایکس پرفورمنس
پلتفورم
 اندروید ۶.۰ مارشمیلو
ابعاد و وزن
۱۴۴.۸ در ۷۱.۱ به ضخامت ۷.۶ میلی‌متر
صفحه نمایش
۵ اینچ فول اچ دی
تراشه
 اسنپدراگون ۸۲۰
رم
۳ گیگابایت
دوربین
دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی
حافظه داخلی
۳۲ گیگابایت
باتری
۲,۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت

سنسور اسکنر اثر انگشت نیز مانند سری گذشته در کناره‌ها قرار داده شده و همچنین از صدای با کیفیت و DAC پشتیبانی می‌گردد. هر سه مدل سری X در رنگ‌های گرافیتی، طلایی، رز طلایی، و سفید که هر کدام دارای کاورهای مختلف‌ هستند در ماه ژوئن عرضه خواهند شد.

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. با سلام.
    این گوشی مقاوم در برابر آب و گردو غبار هست؟