ملاقات با غول جدید V12 بی‌ام‌و از سری ۷

بی‌ام‌و ( BMW ) چندی پیش  ازخودرو جدید Alpina B7 xDrive 7 پرده برداشت. این خودرو به لطف وجود یک موتور توئین توربو شارژ ۴.۴ لیتری V8 قادر بود تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کنى و منجر به ۵۹۰ پوند فوت گشتاور شود. حال این خودرو ساز نسل دوم سری ۷ را معرفی کرده که M760i xDrive نام گرفته است. خودرویی که توان آن ۶۰۰ اسب بخار اعلام شده است. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

خودرو جدید همانطور که از نامش پیداست یک M پرفورمنس در سری ۷  بی‌ام‌و است. خودرو یاد شده ماه آینده در نمایش ژنو به روی صحنه خواهند آمد. اما در حال حاضر مشخصاتی در دست داریم که از مرز شایعات گذر نمی‌کنند. طبق اطلاعات موجود، M پرفورمنس یک پک جدید را به سری ۷ خواهد آورد که شامل موتور توئین توربو شارژ ۶.۶ لیتری V12 میشود. با اینکه هنوز آمار و ارقامی  در رابطه عملکرد این خودرو تایید نشده، اما تخمین زده می‌شود بی‌ام‌دبلیو M760i xDrive نیز حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ پوند فوت گشتاور تولید کند.

bmw-7-series_100545496_m

این سدان بزرگ قادر است تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و تنها رقمی که در این بین کم به نظر می‌رسد، شتاب صفر تا صد است. چرا که این M پرفورمنس می‌تواند تنها در عرض ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این چنین اعدادی نشان دهنده نوآوری های متعددی است که این تولید کننده در خودروی جدیدش به کار برده. پیستون های بهتر، میل‌های رابط جدید و میل لنگ قابل اعتماد تر، همگی از مواردی هستند که موجب شده این خودرو بتواند به چنین عملکری دست پیدا کند.

سیستم انتقال سرعت همان هشت سرعته اتوماتیک است که در مدل های دیگر سری ۷ نیز وجود داشت. با این حال M پرفورمنس موجب پیشرفت هایی در سیستم تعویض دنده شده و این کار با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد. سیستم اگزوز نیز در مدل M با تغییراتی همراه شده  و تا حدودی صدای خروجی را محدود می‌کند که البته با وجود موتور V12 تقریاب می‌توان مطمئن بود صدایی تهدید آمیز تولید خواهد شد.

این خودرو به صورت چهار چرخ متحرک طراحی شده است. البته بی‌ام‌و برای دستیابی به هندلیگ بالاتر انتقال قدرت را به دو چرخ عقب متامیل کرده است. همچنین سیستم تعلیق هوا ویژه‌ای  در این خودرو وجود دارد که با شخصیت پویای این خودرو سازگاری بر قرار می‌کند. حوزه‌ی دیگری که به طور خاص برای این خودرو طراحی شده سیستم فرمان است.

bmw-7-series_100545507_mمدل  M760i xDrive با یک کیت اسپرت بدنه آمده که در سراسر آن رنگ خاکستری به چشم می‌خورد. این خوردو با مجموعه‌ای منحصر یه فرد از چرخ های ۲۰ اینچی آمده که از ویژگی های جدید آن می‌توان به آلیاژ بسیار سبک و طراحی دو پره‌ای جدید اشاره کرد؛ که البته تمای سطوح آن با رنگ خاسکتری پوشیده شده است.

در داخل نیز تمامی ابزار های سری ۷ جای گرفته اند. البته تعدادی از تنها به مدل M مربوط می‌شوند. که عبارتند از فرمان، اهرم دنده و پدال و همجنین تزئین منحصر به فرد بی‌ام‌دبلیو با چوپ پیانو که جلوه خاصی به اجزای داخلی این خودرو داده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این خودرو در دسترس نیست‌؛ البته ماه آینده در نمایش خودرو ژنو حضور خواهد یافت و در آن زمان اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

منبع: motorauthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*