تلاش برای راه‌اندازی اينترنت ملی عامل کندی سرعت و اختلال در اينترنت

به گفته فعالان حوزه اينترنت در ايران، تا دو هفته ديگر اينترنت ملی در ايران راه‌اندازی می‌شود.

يک عضو انجمن "نظام صنفی رايانه‌ای" ايران گفته است با راه‌اندازی شبکه ملی اينترنت در اين کشور، ارتباطات اينترنتی ايران از اينترنت جهانی جدا می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه روزگار، پيام کرباسی، سخنگوی انجمن نظام صنفی رايانه‌ای گفت: با راه‌اندازی اينترنت ملی، متوليان می‌توانند سرعت دسترسی به سايت‌های مورد نظرشان را تا دو مگابايت بر ثانيه افزايش دهند، به طور مثال کاربر داخلی می‌تواند وارد سايت صدا و سيما شود و برنامه‌های آن را به طور زنده ببيند.

وی در ادامه افزود: همان طور که شما در روزنامه‌تان شبکه داريد و ديگران نمی‌توانند وارد آن شوند و يا اگر شبکه خودتان محدوديتی ايجاد کند، امکان دسترسی به برخی سايت‌ها را نخواهيد داشت.

يک عضو کميسيون اينترنت انجمن نظام صنفی ريانه‌ای ايران نيز که نامش فاش نشده، به روزگار گفت: تلاش برای راه‌اندازی اينترنت ملی عامل کندی سرعت و اختلال در اينترنت در چند هفته اخير است.

به گفته فعالان حوزه اينترنت در ايران، تا دو هفته ديگر اينترنت ملی در ايران راه‌اندازی می‌شود.
مسئولان دولتی نيز گفته‌اند اينترنت ملی حداکثر تا ۲۲ بهمن سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

پيام کرباسی گفت: تصور کنيد سيستم پايشی وجود دارد که تک تک بسته‌های ارسالی از طريق اينترنت را چک می‌کند و اجازه تردد به آنها را می‌دهد يا آن را غيرتميز تشخيص می‌دهد در اين شرايط به خاطر حجم بالای بسته‌های اطلاعات، برخی از آنها در نوبت چک می‌مانند و همين مسئٔله باعث کاهش سرعت می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*