اپل آیپد با کاهش فروش در آمریکا، فضای بیشتری به مایکروسافت سرفیس می‌دهد

در چند مدت اخیر پیش بینی های زیادی بر مبنای کاهش سهم اپل از بازار منتشر شده است و اکنون آماری به دست آورده ایم که تا حدودی نشانگر روند چندین ساله افت شرکت اپل است. آیپد شرکت اپل،  عملا از سال ۲۰۱۰ با قدرت گرفتن رقیبان آرام آرام به سوی کاهش فروش پیش رفت و در حال حاضر با توجه به اطلاعات جدید، مایکروسافت با تبلت شایسته سرفیس موجب شده اپل سهم کمتری از بازار را از آن خود کند.

در سال ۲۰۱۲، شرکت اپل سهم ۹۸ درصدی از تبلت های خریدای شده در آمریکا را به دست آورد و در سال گذشته این آمار به ۶۱ درصد کاهش یافت و در این بین، تبلت مایکروساف سرفیس از ۰ درصد سال گذشته به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و تبلت های اندرویدی هم مجموعا ۱۱ درصد از این آمار را متشکل شدند.

اینکه تبلت مایکروسافت سرفیس یک محصولی ادغام شده با کامیپوتر های شخصی است و به عنوان محصول ۲ در ۱ به حساب می‌آید، یکی از اصلی ترین دلایلی بوده که موجب افزایش فروش دستگاه مذکور در دولت فدرال آمریکا شده است. همچنین یکی از برتری های ویندوز در مقایسه با iOS قابلیت شخصی سازی بیشتر آن است. شرکت تحقیقاتی Giovini  که این آمار را منتشر نموده، اعتقاد دارد دستگاهی مانند آیپد که همیشه در صدر محصولات این دسته قرار داشته، برای ماندن در این جایگاه مستلزم است  همواره به نیاز  مشتریان پاسخ دهد.

سال گذشته، ده سازمان دولتی مجموعا ۸۸ درصد از تبلت ها را خریدای نمودند. ارتش آمریکا به اپل روی آورد و ۲۲ میلیون دلار فروش برای آیپد ها رقم زد. بعد از آن تبلت مایکروسافت سرفیس با ۲ میلیون دلار و تبلت های اندرویدی هم مجموعا فروش ۲ میلیون دلاری را به دست آوردند.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*