با تنظیم آیفون/آیپد به تاریخ ۱۹۷۰/۱/۱ آن را از کار انداخته‌اید؟ راهکارش اینجاست

آیا شما از آن دست افرادی هستید که کارهایی را انجام می‌دهید که نباید انجام دهید؟ مثلا وقتی پدرمادرتان به شما می‌گفتند با دهان پر نباید حرف زد شما به محض در دهان گذاشتن اولین لقمه شروع به حرف زدن می‌کردید؟ یا مثلا وقتی معلمتان به شما می‌گفت نباید در راهروها بدوید آیا سرعت دویدنتان را چند برابر می‌کردید؟ پس احتمالا شما هم یکی از همان کسانی هستید که وقتی فهمیدید اگر موبایلتان را روی تاریخ ۱۹۷۰/۱/۱ تنظیم کنید به آجر تبدیل می‌شود، آن را امتحان کرده‌اید! غصه خوردن برای موبایل آجر شده کافی‌ست، راهکار درست شدن آن را یافته‌اند.

اما پیش از آنکه به شما بگوییم چه کاری باید انجام دهید، خوب است بدانید که بنابر گزارشی که به تازگی منتشر شده، دلیل رخ دادن چنین اتفاقی را به مبدا سیستم عامل Unix که اول ژانویه ۱۹۷۰ است، مرتبط می‌دانند. ماشین‌ها و ابزارهایی که با سیستم عامل یونیکس کار می‌کنند زمان را از آن تاریخ به بعد شمارش می‌کنند و نحوه عملکرد این سیستم عامل در دیوایس‌های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی کمی با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل فقط آیفون‌ها، آیپدها و آیپادهای ۶۴ بیتی با مشکل مواجه شده‌اند.

و حالا چگونه آجر شدن آیفون و آیپد را چاره کنیم! تمام کاری که باید انجام دهید این است که باتری آن را کاملا تخلیه کنید (یا آنقدر صبر کنید که تخلیه شود). این کار باعث می‌شود که دیوایس شما به تاریخ امروز بازگردد.

لازم به یادآوری است که دیوایس‌هایی که با این تغییر تاریخ به مشکل بر می‌خوردند تمامی آیفون‌های بعد از Apple iPhone 5s و تمام آیپدایرها، آیپد مینی ۲ و بعد از آن و آیپاد نسل ششم و مدل‌های بعد از آن هستند.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*