توئیتر برای کاربران جدید جذابیت سابق را از دست داده است

توئیتر فصل پایانی ۲۰۱۵ را با مشغله فراوان به پایان رساند و از نتایج زحمات زیاد این شرکت قبل از تعطیلات سال نو میلادی می‌توان به افزوده شدن قابلیت تایم‌لاین و اعلام توییت‌های برتر روز اشاره کرد. همچنین جک دورسی اولین فصل خود را با عنوان مدیرعاملی توئیتر پشت سر گذاشت. در ادامه با روند کاری توئیتر در سال ۲۰۱۶ در گجت نیوز بیشتر آشنا شوید.

توئیتر در سال گذشته میلادی با سود ۷۱۰ میلیون دلاری خود، ۴۸ درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته‌ است. هزینه شدن ۹۰ میلیون دلار از سرمایه‌های این شرکت، کمی از فروغ افزایش سود توئیتر می‌کاهد. گرچه بازهم درمقایسه با سال ۲۰۱۴ که با از دست رفتن ۱۲۵ میلیون دلار همراه بود، گامی به سوی افزایش سود خالص برداشته شده است.

براساس اعلام توئیتر، تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی ۳۲۰ میلیون نفر باقی‌ مانده است. مدیران این کمپانی از ثابت ماندن تعداد کاربران فعال خود ناراضی هستند و در پی ایجاد قابلیت‌های جدید در آن نظیر Moments یا همان تایم لاین می‌باشند. تصور کنید وقتی کاربران می‌توانند با ارسال پیامک به مخاطبان خود، راهی آسان‌تر و بدون تبلیغات را انتخاب کنند، استفاده از توئیتر توجیه چندانی پیدا نمی‌کند، مخصوصا حالا که با ایجاد بخش Moment و عدم استقبال کاربران، از محبوبیت این شبکه اجتماعی کاسته شده است.

تعداد کاربران فعال توئیتر در فصل آخر سال ۲۰۱۵ از ۳۰۷ میلیون نفر در فصل سوم سال گذشته به ۳۰۵ میلیون نفر تنزل پیدا کرده است. همچنین در ایالات متحده از تعداد کاربران فعال حدود یک میلیون نفر کاسته شده است. نکته جالب اینکه توئیتر با ثابت نگه داشتن تعداد کاراکترهای پست‌ها (۱۴۰ کاراکتر) توانسته درآمد بیشتری نسبت به سال قبل کسب کند.

معرفی Periscope آغاز راهی‌ بود که حالا توئیتر آن را ادامه می‌دهد. دورسی درباره پریسکوپ می‌گوید «تمرکز اصلی پریسکوپ روی موضوعی‌ست که توئیتر آن را بی‌نظیر انجام می‌دهد : محتوای زنده و آنی.» مدیرعامل این شرکت قصد ایجاد بزرگترین اجتماع مردمی جهان را با بازوان توئیتر را دارد و احتمالا با استفاده از هسته شرکت خود و سرمایه‌گذاری در ویدئوهای لایو استریم (زنده) به واسطه همکاری هرچه بیشتر و صمیمانه‌تر با توسعه‌دهندگان، به این مهم دست خواهد یافت.

با اجرای قابلیت تایم‌لاین، کاربران را از تایپ @reply یا @username بی‌نیاز می‌سازد و راحتی بیشتری برای طرفداران توئیتر به ازمغان خواهد آورد. جک دورسی نیز اذعان به وجود برخی محدودیت‌های مضحک و غیرعادی دارد و به گفته او، فاصله زیادی تا برداشته شدن این محدودیت‌ها نخواهیم داشت. دورسی به افزایش توئیت‌ها درباره قابلیت جدید توئتیر نیز اشاره می‌کند. با وجود عدم استقبال کاربران، امکان جدید تایم‌لاین بسیار کارآمد است و پست‌های جدیدتر یا بیشتر مراجعه شده را در بالای صفحه نمایش می‌دهد.

دورسی نیز از تایم‌لاین جدید توئیتر استقبال کرده و اعتقاد دارد این قابلیت سریع‌ترین راه برای دستیابی به توئیت‌های موردنظر کاربر را ارائه می@دهد.

منبع : Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*