پتنت جدید اپل حکایت از حذف دکمه‌‌ فیزیکی هوم در آیفون دارد

مدتی است که شایعه شده اپل روی تکنولوژی کار می‌کند تا در نهایت بتواند دکمه  فیزیکی هوم را از  محصولاتش حذف کند. وجود این دکمه‌ی فیزیکی مثل یک امضا برای آیفون ها است؛ اگر چه همه اپل را به این خصوصیت می‌شناسند که پیوسته محصولاتش را ارتقا دهد و حال با فاش شدن جزئیاتی از پنت جدید این شرکت، شایعات راجب حذف دکمه‌ی فیزیکی بالا گرفته است.

حذف دکمه‌ی هوم کاری بدیهی به نظر می‌رسد و در حال حاضر با توجه به پنتنی جدید که توسط وب سایت AppleInsider کشف شده ، انتظارات ما برای وقوع چنین اتفاقی بالاتر رفته است. با توجه به این پتنت، احتمالا در نسل های بعدی آیفون دکمه‌ی هوم، حرکتی فیزیکی به دنبال نخواهد داشت و با فن‌آوری های تاچ سه بعدی و اسکنر تاچ ای‌دی ادغام خواهد شد.

این بدان معنی است که اپل استفاده از دکمه هوم را متوقف نمی‌کند، بلکه قرار است تنها کاری کند که دیگر حرکتی فیزیکی در آن رخ ندهد. در عوض به لطف فن‌آوری  تاچ سه بعدی و با وقوع کمی فشار از سوی کاربر، واکنش صورت می‌پذیرد. در حال حاضر دلایل خوبی برای اینکار وجود دارد. برای مثال، آیفون های به رغم کیفیت بسیار بالایی که دارند، پس از مدتی با کم شدن واکنش در دکمه فیزیکی مواجه خواهند شد. اما اگر اپل بخواهد پتنت جدیدش را به ثمر برساند، دیگر شاهد جدید اتفاقاتی نخواهیم بود.

با حذف اجزایی اینچنینی، اپل  می‌تواند آیفون ها را بیش از پیش نازک سازد. با این حال، ممکن است پتنت جدید اپل هدفی کاملا متفاوت از فرضیات یاد شده داشته باشد. اما در حال حاضر با توجه دانسته هایمان، آیفون ۷ همچنان با دکمه فیزیکی پا به بازار خواهد گذاشت.

منبع: ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*