e-paper display کاغذ دیجیتال قابل انعطاف ال جی

 

 

اگر چند سال پیش کسی درباره صفحات نمایشگر منعطف صحبت می کرد، گفته های وی را در حد ایده یک فیلم علمی-تخیلی جدی می گرفتند. ولی این ایده هر روز گامی به سوی واقعیت نزدیک تر می شود. پس از اعلام ورود سامسونگ به عرصه تکنولوژی صفحه انعطاف پذیر در رقابت با نوکیا، در اواخر سال میلادی گذشته، اکنون نوبت به LG رسیده است که به جای وعده دادن، آستین بالا زده و دست به کار شود.

در اولین قدم، ال جی امروز اعلام کرد که تولید تجاری نمایشگر کاغذ الکترونیک (Electronic Paper Display) خود را از ماه آینده در اروپا آغاز خواهد کرد. این EPD شش اینچی یک صفحه نمایش با جوهر الکترونیک یا e‪-‬ink است که 1024 در 768 پیکسل کیفیت دارد. ضخامت این صفحه تنها 0‪.‬7 میلیمتر بوده و وزن آن ۱۴ گرم است. LG می گوید این صفحه تا ارتفاع 1‪.‬5 متری دربرابر سقوط مقاوم بوده و همچنین ضد خش است.

 


مهمترین نکته این صفحه نمایش، قابلیت انعطاف بسیار خوب آن است. به گونه ای که لبه های آن تا ۴۰ درجه نسبت به مرکز خم می شوند. در حقیقت این صفحه نمایش سیاه و سفید، اولین نمایشگر کاغذ دیجیتال پلاستیکی دنیا است. محصولی که به طور حتم بازار کتاب الکترونیک و کتابخوان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و راه را برای ورود تلفن های همراه قابل انعطاف باز می کند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*