مایکروسافت اپلیکیشن محبوب صفحه‌کلید SwiftKey را خرید

چند روزی است که شایعه شده مایکروسافت در حال مذاکره با SwiftKey، برای خرید این اپلیکیشن می باشد.حالا مایکروسافت رسما این خبر را تایید کرده و اعلام کرده است که خرید SwiftKey توسط مایکروسافت قطعی‌ست.SwiftKey برنامه‌ای محبوب کیبورد برای دو پلتفرم iOS و اندروید است که حدود ۳۰۰ میلیون کاربر دارد و اکنون مایکروسافت با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار مالک جدید آن می باشد.

مایکروسافت در حال حاضر کیبورد اختصاصی خود برای ویندوزفون یعنی Word Flow را داشته و توسعه آن برای پلتفرم iOS را هم در دستور کار دارد؛ اما این شرکت حال قصد دارد تا با ادغام و یکپارچه‌سازی Swiftkey و Word Flow اپلیکیشن خاص و بی همتایی را برای ویندوزفون عرضه کند.

باید گفت که این معامله و خرید برای مایکروسافت اهمیت زیادی خواهد داشت و با ملحق شدن تیم Swiftkey با تیم تحقیقات مایکروسافت شاهد دستاوردهای بزرگی برای این شرکت خواهیم بود. مایکروسافت پیش از این استفاده Swiftkey از یک شبکه عصبی بجای الگوریتم‌های استاندارد در پیش‌بینی کلمات برای کاربران را در کیبورد عرضه شده Swiftkey برای اندروید را تحسین کرده و در همین رابطه هم هری شام، مدیر تیم تحقیقات مایکروسافت گفته بود:  ما عاشق تکنولوژی Swiftkey بوده و تیمی را که جان و بن تشکیل داده‌اند را دوست داریم. اعتقاد ما بر این است که در کنار هم می‌توانیم به سفارشاتی در مقیاس بسیار بزرگ‌تر دست یابیم که این مهم را هر کدام از ما به تنهایی نمی‌توانستیم انجام دهیم.

واضح است که اهالی ردموند قصد دارد تا سهمی بزرگ را در دو پلتفرم iOS و اندروید داشته و راه خود را به این دو باز کند؛ چرا که خرید‌های قبلی این شرکت خود دال بر همین سیاست است. پیش از این مایکروسافت شرکت Sunrise and Acompli را که تولیدکننده بخش عظیمی از اپلیکیشن‌های سفارشی اندروید و iOS است را برای بخشی از برنامه Garage خود خریداری کرده بود.

منبع: theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*