مدیاتک رسما شایعه گرمای بیش از حد تراشه Helio X20 را تکذیب کرد

امروز به نقل از برخی منابع چینی در خبرها داشتیم که تراشه هلیو ایکس ۲۰ ( Helio X20 ) کمپانی مدیاتک هم همچون اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام از مشکل گرمای بیش از حد رنج می برد.حالا مدیاتک رسما این شایعه را تکذیب کرده و اعلام نموده که حرارت در چیپست جدید این کمپانی به خوبی کنترل شده و جای هیچگونه نگرانی نیست.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

شرکت تایوانی مدیاتک مدت‌هاست که در زمینه طراحی و تولید سیستم روی چیپ‎های (SoC) موبایلی فعالیت دارد. این شرکت چند روز پیش به طور رسمی رودمپ ۲۰۱۶ محصولاتش را ارئه کرد. بر اساس اطلاعات مندرج در آن، سیستم روی چیپ Helio X20 که پرچمدار سری تراشه‌های این برند نیز محسوب می‌شود طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده، بنابراین نهایتا ظرف مدت زمان ۶۰ روز آینده شاهد رونمایی رسمی از سیستم روی چیپ Helio X20 خواهیم بود.

اما به تازگی شایعاتی در رابطه با بروز مشکلات حرارتی در سیستم روی چیپ Helio X20 در فضای مجازی منتشر شده است. بر اساس این شایعات، برخی از منابع چینی مدعی شدند که سیستم روی یک چیپ Helio X20 مدیاتک در شرایط بارگذاری اطلاعات سنگین مانند تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام با مشکل تولید حرارت کنترل نشده مواجه است و مهندسین این شرکت تایوانی هم اکنون به سختی در تلاشند با این معضل ایجاد شده را برطرف کنند. همچنین گفته شد که با توجه به مشکل ایجاد شده ممکن است معرفی این سیستم روی چیپ به تعویق بیفتد، اما دقایقی پیش کمپانی مدیاتک در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی چینی زبان Weibo رسما صحت این اخبار و شایعات را رد کرد.

مدیاتک قصد داشته که سریعا از گسترش این شایعات جلوگیری به عمل آورد. از اینرو ظرف مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده است. مدیاتک در کنار رد این شایعات، توضیحات تکمیلی دیگری در رابطه با عملکرد تراشه Helio X20 نیز ارائه کرده است. مدیاتک گفته که تراشه Helio X20 عملا در حین فعالیت نهایتا می‌تواند یک تراشه هشت هسته‌ای باشد. چرا که در حین فعالیت دو خوشه متشکل از هسته‌های پردازشگر Cortex A53 این تراشه، خوشه متشکل از دو هسته پردازشگر Cortex A72 آن کاملا غیرفعال است. این شرکت همچنین اشاره داشته که دو هسته پردازشگر Cortex A72 تراشه Hekio X20 به شکل فوق‌العاده دقیقی بهره‎‌ور و کم مصرف طراحی شده‌اند. مدیاتک با اشاره به این موضوعات رسما صحت شایعات اخیر مربوط به تولید حرارت کنترل نشده در تراشه Helio X20 را رد کرد.

همانطور که می‌دانید سیستم روی چیپ Helio X20 از پردازنده مرکزی ده هسته‌ای بهره‌مند می‌شود. هسته‌های پردازشگر این تراشه در سه خوشه متنوع دسته بندی خواهند شد. خوشه اول شامل چهار هسته Cortex A53 با فرکانس کاری ۱٫۴ گیگاهرتز می‌شود و خوشه دوم آن از چهار هسته پردازشگر مشابه با فرکانس کاری ۲٫۰ گیگاهرتز بهره‌مند خواهد بود. خوشه سوم هم از دو هسته پردازشگر Cortex A72 با فرکاس کاری ۲٫۵ گیگاهرتز بهره‌مند می‌شود. هنوز تاریخ دقیق رونمایی از این تراشه مشخص نشده، شاید در کنگره جهانی موبایل یا MWC 2016 شاهد معرفی رسمی این سیستم روی چیپ باشیم. این تراشه نقشی بسیار حیاتی در روند کسب درآمدهای مدیاتک و رقابت آن با کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، کوالکام، انویدیا و … ایفا می‎‌کند.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*