اپل یک تیم بزرگ برای ساخت هدست‌ واقعیت مجازی تشکیل داده

اپل به دنبال ساخت محصول بزرگ بعدی خود است و احتمالا این محصول یک هدست واقعیت مجازی قدرتمند خواهد بود. گزارش شده که اپل یک تیم بزرگ تشکیل داده تا بر روی هدست‌ واقعیت مجازی کار کنند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

متاسفانه این دور از انتظار نیست که اپل در این سه ماهه اعلام کند که فروش آیفون هر ساله در حال کاهش است. آیپد نیز با افت فروش مواجه شده، با این حال اخباری به گوش می‌رسد که کمپانی در حال تولید نمونه های اولیه‌ی هدست‌ واقعیت مجازی‌ است و احتمالا به دنبال یک بازار خوب است تا وارد شده و به سود برسد. در گذشته نیز اپل در سال ۲۰۱۳ فایل‌های یک هدست واقعیت مجازی را به ثبت رساند.

در گزارش‌ها آمده است که اپل یک تیم بزرگ ساخته تا در زمینه‌ی واقعیت‌ مجازی و همچنین واقعیت افزوده کار کنند. این تیم شامل کارکنان دیگر کمپانی‌هاست که به کمپانی پیوسته اند و همچنین افرادی از کمپانی‌هایی مانند مایکروسافت و Lytro که اپل آن‌ها را متقاعد کرده تا به تیم بپیوندند.

همچنین در گزارشی گفته شده بود که اپل محقق ارشد واقعیت مجازی به نام داگ بومن ( Doug Bowman ) را استخدام کرده است، کسی که در مورد رابط کاربری واقعیت مجازی در ویرجینیا تک تحقیق کرده. در کنار آن، گفته شده که اپل Flyby Media را نیز خریداری کرده. ذستاوردهای این کمپانی اجازه می‌دهد تا گوشی‌های موبایل بتوانند اشیای دنیای واقعی را اسکن کرده و آن‌ها را به یک مجموعه‌ی مجازی اضافه کنند.

در کنفرانس خبری اپل، تیم کوک مدیر عامل این کمپانی گفته بود که واقعیت مجازی یک تکنولوژی عالی و جذاب است که اپلیکیشن‌های جالبی نیز دارد. با در نظر گرفتن این سخنان و خبری که منتشر شده، به احتمال زیاد می‌توان اپل را در میان کمپانی‌هایی مانند فیسبوک و سامسونگ دید که در زمینه‌ی واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند.

جالب است بدانید که قوی‌ترین هدست واقعیت مجازی که تاکنون ساخته شده، Oculus Rift نام دارد که قرار است در ماه مارس به قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شود. این دستگاه برای استفاده نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی بالارده دارد تا اجرا شود. در طرف دیگر هدست واقعیت مجازی سامسونگ به نام Gear VR قرار دارد که توسط گوشی‌های این کمپانی قابل اجراست و گفته شده که ۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد.

نظر شما در مورد هدست‌های واقعیت مجازی چیست؟ آیا علاقه به خرید یک هدست واقعیت مجازی دارید؟ در مورد ورود اپل به این عرصه چه فکری می‌کنید؟ آیا اپل در بازار هدست‌های واقعیت مجازی موفق خواهد شد؟

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*