عملکرد مالی مثبت سامسونگ در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۵

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد و مشخص شد که این کمپانی سال آرامی را در پیش نخواهد داشت. در حالی که در مقایسه با فصل تابستان نتایج ضعیف تری در ۳ ماهه آخر به دست آمده ، اما با توجه به آمار مشابه سال پش می‌تواند دریافت که وضعیت مالی این کمپانی رشد خوبی داشته است.

سامسونگ توانسته سود عملیاتی ۵ میلیارد دلاری را در این سه ماهه کسب کند. با توجه به سه ماهه پیش از آن، که سود عملیاتی ۶.۱ میلیارد دلاری ثبت شد، واضح است که در ماه های پایانی سال ۲۰۱۵ سامسونگ با کاهش میزان سود مواجه شده است. اما سود سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ به میزان ۱۶.۲ درصد از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ بیشتر بوده است. البته باید توجه داشت که سامسونگ برای این کاهش سود دلیل موجهی دارد و آن هم کاهش قیمت فروش پنل های ال‌سی‌دی و “تضعیف اقتصاد جهان” بوده است.

درست مثل اپل، این کمپانی فن‌آوری نیز هشدار داد که سال ۲۰۱۶ محیط سختی را برای کسب و کار به وجود خواهد آورد. در این گزارش همچنین می‌توان به وضوح دید که فروش تبلت ها و تلویزیون ها در سه ماهه چهارم رشد کرده اند. همچنین فروش گلکسی نوت ۵ و برخی گوشی های میان رده افزایش پیدا کرده اند. گفتنی است که سامسونگ موفق شد تا در سه ماهه گذشته ۹ میلیون تبلت به فروش برساند. برای بازار تلویزیون ها نیز سامسونگ در نظر دارد تا به لطف بازی های المپیک ۲۰۱۶ فروش تلویزیون هایش تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

این شرکت همچنین امیدوار است که اینترنت اشیا، گجت های پوشیدنی و کسب و کار و سلامت در آبنده‌ای نزدیک سود بیشتری برای کمپانی به ارمغان آورند.

منبع: engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*