گلکسی S7 و مقایسه‌ی بنچمارک تراشه‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ این گوشی

احتمالا شما از این موضوع خبر دارید که سامسونگ می‌‌خواهد گوشی گلکسی S7 را در بازار چین و آمریکا با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ ( Spnapdragon 820 ) و در دیگر نقاط جهان با تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ ( Exynos 8890 ) عرضه کند. اما سوال اینجاست که در نتایج بنچمارک کدام یک از این تراشه‌ ها عملکرد بهتری خواهد داشت: گلکسی S7 با اسنپدراگون ۸۲۰ یا با Exynos 8890. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید تا پاسخ این پرسش را بدهیم.

هفته‌ی گذشته وقتی نتایج بنچمارک Exynos 8890 منتشر شد، مشاهده کردیم که این تراشه با اندکی اختلاف از تراشه‌ی Kirin 950 (جدیدترین نسل تراشه‌ی هواوی) جا ماند. به تازگی نیز نتایج بنچمارک GeeckBench 3 نسخه‌ی AT&T موبایل Galaxy S7 (نسخه ای مخصوص برای ایالات متحده) منتشر شده و به ما فرصتی داده تا بتوان این دو مدل از گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) را مقایسه کرد.

گلکسی S7 و مقایسه‌ی بنچمارک تراشه های اسنپدراگون ۸۲۰ و Exynos 8890 این گوشی ۱

تست GeekBench 3 چند هسته ای

همانطور که مشاهده می‌کنید مدل اسنپدراگون ۸۲۰ گوشی گلکسی S7 در عمل‌کرد چند هسته ای (این مدل ۴ هسته دارد) نسبت به مدل دیگر که در آن Exynos 8890 استفاده شده عقب افتاده است. اما وقتی کار به اجرای بنچمارک تک هسته ای کشیده می‌شود مدل اسنپدراگون ۸۲۰ با کسب ۲,۲۸۲ امتیاز از مدل Exynos 8890 که تنها ۱,۸۷۳ امتیاز کسب کرده پیشی می‌گیرد.

هرچند، در نظر داشته باشید که نرم افزار این گوشی هنوز تکمیل نشده و امکان دارد در نسخه‌ی نهایی با نتایج کاملا متفاوتی رو به رو شویم زیرا نتایج اسنپدراگون ۸۲۰ حتی از تراشه‌ی Exynos 7420 که در گلکسی S6 استفاده شده نیز ضعیف‌تر است. البته یک موضوع وجود دارد که نباید آن را نادیده گرفت و آن نیز برتری تراشه‌ی Kirin 950 است که نشان می‌دهد هواوی Mate 8 می‌تواند جدی‌ترین رقیب برای پرچم‌داران بعدی کمپانی‌های بزرگ باشد.

انتظار می‌رود گلکسی S7 در ۱۱ مارس سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه شود.

منبع: Gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*