آیفون ۵SE با چیپست A9 و M9 و حافظه‌ی داخلی ۱۶/۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد

اگر اخبار ما را دنبال کرده باشید می‌دانید که شایعه شده اپل قصد دارد از گوشی ۴ اینچی جدید خود با نام آیفون ۵SE در یک کنفرانس خبری در ماه مارس پرده برداری کند. به تازگی خبری منتشر شده که در این گوشی از چیپست A9 و پردازنده‌ی M9 استفاده شده و با دو ظرفیت حافظه داخلی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

آیفون ۵se به عبارتی نسخه‌ی بروز شده‌ی آیفون ۵s خواهد است که از پردازنده‌ی قدرتمندتر، Apple Pay، قابلیت‌های جدید دوربین، و از صفحه‌ی ۲.۵ بعدی استفاده خواهد کرد.  حال اخبار جدیدی به دستمان رسیده که گفته شده نمونه های اولیه‌ی متعددی از این گوشی در کمپانی اپل موجود است. بعضی از این مدل‌ها دارای تراشه‌ی A8 و پردازنده‌ی M8 هستند و بعضی دیگر نیز از چیپست A9 و پردازنده‌ی M9 گوشی محبوب آیفون ۶s استفاده می‌کنند. طبق اخباری نیز که به دست ما رسیده در واقع قرار است در این گوشی از تراشه‌ی A9 به همراه M9 استفاده گردد.

البته این موضوع کاملا منطقی به نظر می‌رسد. زیرا قرار است به زودی شاهد عرضه‌ی آیفون ۷ باشیم که از تراشه‌ی نسل جدید A10 استفاده خواهد کرد و عرضه‌ی یک گوشی ۴ اینچی که پردازنده‌ی آن ۲ نسل عقب‌تر از پرچم‌دار آینده‌ی کمپانی باشد کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

مزیت دیگری که استفاده از چیپ M9 به همراه خواهد داشت این است که مانند آیفون ۶s شاهد همیشه فعال بودن Siri خواهیم بود. با این حساب فقط کافی‌ست که عبارت Hi Siri را گفته تا بتوان به این قابلیت دسترسی داشت. حتی احتمال می‌رود که اپل گوشی آیفون ۵Se را با سری آیفون ۶ و ۶ پلاس در پاییز سال آینده وقتی که می‌خواهد پرچم‌داران جدید آیفون ۷ و ۷ پلاس را معرفی کند، جایگزین نماید. با این حساب خط تولید پاییز ۲۰۱۶ اپل عبارت خواهند بود از آیفون ۵se، آیفون ۶s، آیفون ۶s Plus، آیفون ۷، و آیفون ۷Plus که اپل از آن‌ها دستگاه های نسل آینده یاد می‌کند.

در آخر باید یک خبر خوب نیز بدهم که اگر گفته ها صحت داشته باشد شاهد افزایش ظرفیت حافظه‌ی داخلی iPhone 5se نیز خواهیم بود. البته مانند سنت همیشگی اپل، میزان حافظه‌ی این گوشی نیز از ۱۶ گیگابایت شروع می‌گردد و در گزینه‌ های بعدی شاهد انتخاب‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی خواهیم بود. با این حساب با عرضه‌ی آیفون ۵se ساخت آیفون ۵s نیز متوقف می‌گردد. در مورد قیمت نیز گفته شده که قیمت آیفون جدید برابر با قیمت مدل ۲۰۱۳ آیفون ۵s خواهد بود.

انتظار می‌رود که اپل در نیمه‌ی ماه مارس (به احتمال زیاد چهاردم مارس) از محصولات جدید خود پرده برداری کند. همچنین گفته شده که معرفی مدل‌های جدیدی از ساعت اپل به همراه رنگ‌بندی‌ها و مواد جدید برای بند این ساعت به همراه معرفی آیپد ایر ۳ (iPad Air 3) از اتفاقاتی‌ست که در کنفرانس خبری اپل رخ خواهد داد. البته هنوز مشخص نشده که آیپد جدید آماده برای عرضه خواهد بود یا خیر اما در حال حاضر باید صبر کرد و دید که اپل چه سورپرایزهایی را برای ما آماده کرده است.

منبع: ۹to5Mac

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه این گوشی رو بتونن حاشیه های بالا وپایین رو کم کنن خیلی خوب میشه . یک گوشی کامل میشه