ماژول NutriRay3D به تلفن‌های هوشمند امکان محاسبه میزان کالری غذاها را می‌دهد

اگر گشتی در بازار اپلیکیشن‌های موبایلی بزنید؛ برنامه‌های زیادی برای تعیین میزان کالری موجود در وعده غذایی تان می‌توانید بیابید. به بیشتر این برنامه‌ها بایستی اطلاعاتی نظیر اندازه و وزن وعده داده شود تا کالری موجود در آن به طور تقریبی و نادقیق نمایش داده شود؛ اما NutriRay 3D محصول جدید دانشگاه واشنگتن است که نسبت به نمونه‌های دیگر تفاوت‌های بسیاری دارد.

اشتباه نکنید، NutriRay 3D تنها یک اپلیکیشن نیست. این دستگاه یک ماژول برای محاسبه هرچه دقیق‌تر کالری‌های موجود در وعده غذایی است. ماژول پس از اتصال به اسمارت‌فون، لیزرهای کوچک اسکن کننده‌ی خود را به صورت مربعی برروی غذا پخش کرده و با استفاده از دوربین گوشی و اپلیکیشن مخصوص خود به تفسیر اطلاعات بدست آمده پرداخته و نقشه‌ای سه بعدی از ظاهر خوراکی تهیه می‌نماید.


nutriray3d-1

در مواقعی که NutriRay 3D نمی‌تواند مواد غذایی روی بشقاب را تشخیص دهد، کاربر به می‌تواند با به زبان آوردن نام غذا، اپلیکیشن را راهنمایی کند. با این وجود، اپ این دستگاه از ۹۰۰۰ خوراک گوناگون پشتیبانی به عمل می‌آورد و دیتابیس آن‌ها برای پردازش و نمایش اطلاعات نهایی برای کاربر موجود هستند.

برخی غذاها مانند سوپ که از چند مواد تشکیل دهنده گوناگون ساخته شده‌اند، لیست مواد تشکیل دهنده محبوب و پرطرفدار در دنیا برای آن غذا نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند آن‌ها را انتخاب کند. همچنین قابلیت اضافه کردن موارد دلخواه به این لیست نیز وجود دارد.

nutriray3d-3 (1)

در تست‌هایی که از نحوه کارکرد نسخه اولیه این دستگاه در آزمایشگاه صورت گرفت؛ میزان صحت اطلاعات نمایش داده شده دستگاه بین ۸۷.۵ تا ۹۱ درصد تعیین شده است. درحالی‌که ممکن است این میزان دقت چندان شگفت‌انگیز نباشد، ولی از نمونه‌ها و هم‌رده های دیگر خود که از اطلاعات نامطمئن و سنتی استفاده می‌کنند بسیار دقیق‌تر عمل می‌کند.

تیم دانشگاه واشنگتن پروژه Indiegogo را برای جمع‌آوری سرمایه و تبلیغات راه‌اندازی کرده‌اند. ماژول NutriRay 3D در صورت جمع شدن بودجه موردنظر، با قیمت ۲۴۰ دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

منبع : Gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*