تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ از پروسه‌ی ۱۰ نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد

هنوز گوشی که از اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کند به بازار عرضه نشده که شایعاتی در مورد نسل بعدی این پردازنده در فضای مجازی منتشر شده است. این تراشه‌ که اسنپدراگون ۸۳۰ ( Snapdragon 830 ) نام دارد گویا با همکاری مشترک سامسونگ ساخته خواهد شد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

بنابر خبری که در صفحه‌ی Weibo قرار گرفته، کوالکام می‌خواهد از تکنولوژی سامسونگ برای ساخت نسل بعدی تراشه‌ی خود استفاده کند.

اسنپدراگون ۸۳۰ ۱۲

طبق گفته های منبع، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ (MSM8898) از معماری Kyro استفاده خواهد کرد. بنابراین شایعاتی مبنی بر اینکه کمپانی می‌خواهد برای نگه داشتن هسته های ARM از هسته های سفارشی استفاده نکند صحت ندارد. هرچند، تراشه از یک نسل به روز شده‌ی معماری Kyro بهره خواهد برد.

در خبر آمده که اسنپدراگون ۸۳۰ از پروسه‌ی ساخت ۱۰ نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد که حتی از پروسه‌ی ۱۴ نانومتری پردازنده‌ های Exynos 8890 و اسنپدراگون ۸۲۰ نیز بهتر خواهد بود. در حقیقت سامسونگ اعلام کرده که در ساخت تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ نیز سهیم بوده و با استفاده از تکنولوژی خود اقدام به ساخت این تراشه نموده است. بنابراین احتمال اینکه سال آینده نیز شاهد همکاری دیگری باشیم وجود دارد.

اگر این موضوع صحت داشته باشد، شاهد تراشه‌ هایی کوچک‌تر از نسل فعلی خواهیم بود. اما با این تفاوت که قدرتمندتر و کم مصرف‌تر نیز هستند که در نتیجه باعث می‌شود عمل‌کرد تراشه به مراتب بهتر گردد. منبع همچنین اشاره کرده که تراشه‌ی نسل بعدی اسنپدراگون می‌تواند از ۸ گیگابایت رم پشتیبانی کند. بنابراین اگر موبایلی از چیپست اسنپدراگون ۸۳۰ استفاده کند به راحتی قادر به انجام  امور چند وظیفه به صورت همزمان (Multitasking) خواهد بود.

در نهایت گفته شده که Snapdragon 830 در مارس سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

منبع: GizmoChina

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدا کنه این شایعه درست باشه.
    چون هرچی رم به خورد اندروید بدی سیرمونی نداره.