تماشا کنید: پهباد ها وارد جنگ با آفات می‌شوند

مترسک ها یک روش معمول برای دور کردن پرندگان از زمین های زراعی هستند که برای شعاع خاصی مفید واقع می‌شوند. اما یک شرکت به دنبال این است تا به جاهای دور تری برود، این بار هدف مبارزه با آفات در آسمان است. پهبادی با طراحی شبیه به یک پرنده واقعی شکاری که می‌تواند برنامه ریزی شود تا به شکل مستقل پرواز کند.

شرکت کنترل آفات Bird-X، بیش از ۵۰ سال است که تجربه دارد و به تازگی پهباد ProHawk را معرفی کرده است. اما  بار اولی نبود که این شرکت دست به چنین کاری می‌زند. در سال ۲۰۱۱ نیز آنها پرنده BirdXPeller را معرفی نمودند؛ یک هواپیمای کنترل از راه دور با قابلیت تقلید صدای انفجار که برای ترساندن آفات و دور کردن آنها از زمین ها گلف، محصولات زراعی و باغ های انگور طراحی شده بود. اما در آخرین تلاش این شرکت، تغییراتی در پهباد جدید به وجود آمده که آن را کاربردی تر ساخته است.

به لطف تجهز شدن پهباد ProHawk به GPS، قادر است با برنامه ریزی قبلی یک مسیر پرواز خاص را دنبال کرده و با ویزگی های صوتی اش از خودش صدا تولید کند. این پهباد قادر است صدای پرندگان شکارچی مختلفی را تقلید کند. یکی از آنها فریاد های غاز کانادایی است که در مسیر ساطع می‌شود و آفات ناخوانده را از منطقه پاکسازی می‌کند.

با بدنه‌ای که از فیبر کربن ساخته شده است، کمپانی Bird-X می‌گوید پهباد تولید شده، طراحی نظیر پرنده های واقعی دارد. در واقع برای تقلید از ظاهر پرندگان شکار چی در زندگی وافعی ساخته شده و توانایی این را دارد تا پرنده های کوچک را وحشت زده و از منطقه دور کند.

این پهباد در صورت تمایل کاربر می‌تواند به شکل کنترل از راه دور نیز مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که این پهباد قادر انجام گشتزنی و فرود به شکل خودکار است، اما نیاز است کاربر خودش شارژر را به آن متصل کند. با این وجود، دستگاهی جانبی مانند ایستگاه شارژر بی‌سیم SkySense که در سال ۲۰۱۴ رونمایی می‌تواند به طور کلی فرایند را مستقل کند.

منبع: gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*