کاوشگر چینی ها در سال ۲۰۱۸ به کشف اسرار نیمه تاریک ماه می رود

شاید تصور کنید از آنجا که ماه گرد است، سراسر آن تقریبا مشابه است. با این حال، ماه نیمه تاریکی دارد که به دلیل چرخش ماه به دور زمین هیچ گاه دیده نمی‌شود.این بخش از ماه که گفته می شود به طور کلی متفاوت از بخش های دیگر این کره است بسیار مرموز بوده و داستان های زیادی در مورد آن نقل شده است.اکنون خبر رسیده که چینی ها قصد دارند پرده از اسرار نیمه تاریک ماه برداند.

نیمه تاریک ماه توسط فضانوردی به نام ویلیام آندرس در طول ماموریت آپولو ۸ در سال ۱۹۶۸ اینگونه توصیف شد: بخش پشتی مثل یک تپه شن و ماسه است که بچه‌های من برخی از مواقع در آن بازی کرده اند. این بخش از ماه دارای برجستگی ها و فرورفته های بسیاری است” به هر شکل، به نظر می‌رسد به زودی می‌توانیم آموخته های بیشتری را در این مورد کسب کنیم  که به لطف تلاش های کشور چین برای به دست آوردن اطلاعات جدیدی در این مورد صورت می‌پذیرد.

اداره دولتی علوم، فناوری و صنعت دفاع کشور چین، طبق گزارشی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۸ یک کاوشگر را به نیمه تاریک ماه خواهند فرستاد. انتظار می‌رود این کاوشگر برای جمع آوری داده های زمین شناسی از شرایط نیمه تاریک ماه مورد استفاده قرار بگیرد. پیش از این نیز چین عملی مشابه داشته و کاوشگر Chang’e-3 را در سال ۲۰۱۴ برای مورد بررسی قرار دادن این سیاره به ماه فرستاد.  اما با وجود کارکرد بخش های مختلف، این کاوشگر پس از مدتی از ادامه فعالیت منع شد.

چین همچنین امیدوار است که شرکت های خصوصی نیز در این مورد به آنها چراغ سبز نشان دهند و در تلاش هایشان برای رسیدن به کره ماه، علاوه بر بخش دولتی، شرکت های خصوصی هم به یاری آنها بشتابند. نتیحه این پروژه مشخص نیست اما بی تردید جالب خواهد بود.

منبع: ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*