آیا یوتیوب رفع فیلتر شده است ؟!

بر اساس گزارش های متعدد کاربران، وب سایت یوتیوب از شب گذشته در برخی از سرویس دهنده های اینترنت داخلی بدون فیلتر باز می شود.همزمان شدن این اتفاق با تایید برجام و رفع تحریم ها ، موجی از گمانه زنی ها میان کابران ایرانی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است.

این درحالی است که طبق نظر کارشناسان، سیستم فیلترینگ روی پهنای باند اینترنت که وارد کشور می شود از طریق تجهیزات مختلفی اعمال می شود و ممکن است در مقطعی به دلایل فنی این تجهیزات با مشکلاتی همراه باشند و این موضوع به صورت اتفاقی دسترسی برخی کاربران را به بعضی از سایتهای فیلتر شده، فراهم کند.

محمدرضا فرنقی زاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات در همین باره به مهر گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه نقشی نداشته و برنامه ای مبنی بر رفع فیلتر از یوتیوب را در دستور کار ندارد.

در همین حال مسئول روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد:

زیرساخت باید برای رفع فیلتر کردن سایتها نامه دریافت کند و برای رفع فیلتر یوتیوب تا کنون نامه ای دریافت نکرده است.

وی درباره دلیل باز بودن دسترسی برای برخی کاربران نیز گفت:

شرکت ارتباطات زیرساخت در حال بررسی علت این موضوع است.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز اتفاقاتی مشابه رخ داده بود و یوتیوب برای مدتی بدون فیلتر در بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت بدون مشل باز می شد، که البته بعد از مدتی به روال قبل بازگشت.حالا باید دید که آیا این موضوع اتفاقی و به خاطر مسائل فنی بوده و یا واقعا شاهد رفع فیلتر یوتیوب در کشورمان هستیم ؟

لطفا شما هم بررسی کرده و ضمن اعلام سرویس دهنده اینترنت خود به ما و سایرین اعلام کنید که آیا یوتیوب برای شما هم بدون فیلتر باز می شود یا خیر.