نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶ به روایت تصویر

امسال نیز مطابق سال های گذشته نمایشگاه دیترویت برگذار شد. بزرگترین کمپانی های اتومبیل سازی جهان با تعدادی از خودور های خود در آن حضور یافتند و این وسیله ای شد تا تولید کنندگان در صحنه‌ای آزاد، قدرت خود را به نمایش در آورند. بعد از فشاری  که در رابطه با تولید گاز های گلخانه‌ای بر تولید کنندگان وارد شد، امسال تعداد خودرو های هیبریدی و الکتریکی که به روی صحنه آمدند رشد کرده بود. اما این بدان معنا نیست که همه‌‌ی آنها خودرو های سازگار با محیط زیست بودند. در این بین از کامیون های سنگین گرفته تا کوپه های اسپورت خوش ژست و ون های کوچک،  از هر نوع و برای هر سلیقه‌ای وجود داشتند.

آنچه که بیوک امسال به نمایشگاه اتومبیل دیتروت آورد، سنت شکنی تمام عیار در طراحی سنتی این کمپانی بود. به عنوان مثال به نمایشگاه سال پیش اشاره می‌کنیم که بیوک خودور بزرگ Avenir به نمایش در آورد اما امسال شاهد خودرو کوپه اسپورت  Avista بودیم که کاملا در تضاد با آن چیزی است که به طور سنتی از یک بیوک انتظار می‌رود.

detroit-best-of-gallery-28بر روی پلتفرم شورلت کامارو، بیوک Avista از یک موتور V6 توئین توربو قدرت ۴۰۰ اسب بخار را دریافت می‌کند . اما در این مدل مفهومی توانایی های موتور چندان بالا به نظر نمی‌رسد که البته این موضوع در زمان ارائه نسخه‌ی تولیدی و تست جاده‌ای روشن خواهد شد.

آنچه که در مورد طراحی بیوک بیشتر مورد نظر قرار می‌گیرد، خطوطی هستند که به شکل متوالی از جلو تا عقب این خودرو کشیده شده اند. همچنین طراحی خاص این بیوک، یکپارچه سازی منظمی بین بالها و چراغ به وجود آورده است. تمامی این عوامل کوچک اما موثر، سبب شده اند تا Avista نسبت به یک خودرو اسپورت کلاسیک، با ظاهری تمیز و مدرن به نمایش درآید.

detroit-best-of-gallery-6از یک ماشین اسپورت خوش چهره به یکی سوی دیگری می‌رویم، Acura بعد از معرفی NSX بزرگ در سال گذشته، امسال کار سختی را در پیش داشت. خوشبختانه بخش لوکس کمپانی هوندا آنقدر توانمند بود تا یک مدل مفهومی خوب دیگر را برای نمایشگاه امسال آماده کند.

اتومبیل مفهومی Precision طراحی شده تا به عنوان یک پیش ماده از نسل بعدی طراحی Acura عمل کند. یک جلو پنجره جدید و طراحی چراغ LED جلو موجب شده تا این مدل مدل تبدیل به چیزی کاملا زیباتر از نسخه‌های قبلی شود.

متاسفانه، این خودرو با شکل فعلی اش به مرحله تولید نخواهد رسید.

detroit-best-of-gallery-63خط مش کامیون های فورد،  F-150 است که به مدت ۳۳ سال پرفروش ترین کامیون در ایالات متحده بوده. با اینکه فورد ابر قدرت این صنعت است اما نمی‌توان از توانایی های رقیبش یعنی نیسان چشم پوشی کرد. سال گذشته نیسان با Titan XD به نمایشگاه وارد شد. اما امسال شاهد خودرو مفهومی Titan Warrior بودیم که نسخه‌ای بهبود یافته از Titan XD به شمار می‌آید.

نیسان ماشین خود را به اندازه ۷.۵ سانتی‌متر ( ۳ اینچ ) بالابرده است. در  طراحی بدنه‌ی آن از خوردو های زرهی الهام گرفته شده که منجر به یکپارچه شده نور افکن ها روی سقف، گلگیر های زاویه دار و رینگ های ۱۸ اینچی شده است.

تا به اینجای کار چند مورد از بهترین های این نمایشگاه را معرفی کردیم. اما در پایین امکانی را برایتان فراهم آورده ایم تا نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ را در قالب تصویر ببیند. بنابر این در ادامه اتومبیل ها را تماشا کنید و نظر خودتان را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منبع: gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*