هکر ترکیه‌ای به ۳۳۴ سال زندان محکوم شد!

Onur Kopçak جوان ۲۶ ساله‌ی ترکیه‌ای است که قبلا به دلیل هک کردن حساب بانکی کاربران و اقدام به حملات فیشینگ (phishing)، به حبس ۱۳۵ ساله محکوم شده بود. حال محکومیت جدید وی، مجموع زمانی که باید پشت میله‌های زندان باشد به ۳۳۴ سال افزایش پیدا کرده است. با گجت نیوز همراه باشید.

سال ۲۰۱۳، این جوان ترکیه‌ای به همراه ۱۱ نفر دیگر با ایجاد وبسایت‌های غیرواقعی و فیک تحت عنوان وبسایت رسمی بانک‌ و به سرقت بردن اطلاعات کاربران، آن‌ها را تحت حملات فیشینگ قرار می‌داد و به کلاهبرداری می‌پرداخت. در همان بازه زمانی، ۴۳ نفر از مشتریان بانک از این فرد شکایات خود را تنظیم کردند و برای وی حکم زندان ۱۹۹ ساله صادر گشت.

حال با افزایش شکایات به ۵۴ پرونده، ۱۳۵ سال دیگر به حکم Onur Kopçak پیوست شد و مجموع زمان زندان وی به ۳۳۴ سال افزایش یافت. Kopçak بیان دارد از شنیدن خبر افزایش مدت زندانش توسط دیوان عالی عدالت متعجب نشده است. او می‌گوید :

این مدت نجومی زندان واقعا یک معماست. من هرگز سزاوار این حکم نیستم اما اعتراضی هم نسبت به این موضوع ندارم. چرا که می‌دانم راهکار قانونی برای رسیدگی به خواسته وجود ندارد.

شما مرا فقط پشت سیستم تماس تصویری دیدید و مرا به ۱۳۵ سال زندان محکوم کردید. حتی رنگ پوست مرا هم به خاطر ندارید!

 

جالب توجه است Albert Gonzales، هکر امریکایی که در سال ۲۰۱۰ محکوم به هک TJX شد و خبرگزاری Register آن را بزرگ‌ترین دزدی سیستم پرداخت کارتی تاریخ می‌دانست، فقط و فقط محکوم به تحمل ۲۰ سال زندان شد!

منبع : Business Insider

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب یعنی چی یه فیشینگ و 334 سال زندان مگه مرده چقدر عمر می کنه واقعا 334 سال زندانه یا اشتباهی شده ؟